Springen naar inhoud

Disneyland Paris Fans gebruikt cookies. Lees het Privacy Policy voor meer info. Om dit bericht te verwijderen, klik op de knop aan de rechterkant:    Ik accepteer het gebruik van Cookies
  •  

Foto

Toppositie Europapark In Duitsland Bevestigd

• Please log in to reply
Er zijn 116 reacties in dit onderwerp

#1 filipv

filipv

Webmaster

• Admin
  • 22758 berichten

Geplaatst op 08 mei 2009 - 17:04

Jaarlijks publiceren onderzoeks- en consultancybureau ERA en entertainment-organisatie TEA een overzicht van het aantal bezoekers aan attractieparken. Ook in 2008 was Magic Kingdom in Florida het best bezochte park ter wereld.

Europa
In Europa ontvangt eveneens een park van de Disney-organisatie de meeste bezoekers. Op de tweede plaats staat het Duitse Europa-Park met ruim vier miljoen bezoekers. In de ranglijst over 2007 stond dit park nog op de vierde plaats.

Nummers drie, vier en vijf zijn in 2008 resp. Tivoli (Denemarken), Port Aventura (Spanje) en de Efteling (Nederland). Europa-Park is daarmee ook het best bezochte park ter wereld met een seizoensopenstelling.

Europa-Park
Europa-Park bestaat sinds 1975 en heeft de ‘Europese landen’ als thema. De meer dan 100 attracties en shows zijn dan ook grotendeels geïntegreerd in de architectuur van de 13 gepresenteerde landen. Door jaarlijks in het park te investeren en het streven naar een hoge kwaliteit, kent het park veel herhalingsbezoek (80%).

Bezoekers
Bezoekers komen met name uit eigen land, Zwitserland en Frankrijk. Door de ligging in het idyllische Zwarte Woud vormt Europa-Park ook voor steeds meer Nederlanders een ideale bestemming voor een korte vakantie.

Nederlanders
Ook Nederlanders op weg naar zonniger oorden houden hun tussenstop bij Europa-Park. Europa-Park beschikt over het grootste resort van Duitsland (5.000 plaatsen), bestaande uit vier bijzondere viersterren themahotels, een tipidorp en een camping.

Kwaliteit
Europa-Park ontving de afgelopen jaren vele onderscheidingen. Ook de pers is bijzonder lovend over de geboden kwaliteit. Het zakenblad Forbes schreef in 2005: “één van de vijf beste attractieparken ter wereld”. De Sunday Times noemde het park twee jaar later: “het beste attractiepark van Europa”.

Testteam
Trots is men in het Duitse Rust met name op de uitslag van een onafhankelijk testteam dat parken vanuit het oogpunt van gezinnen met kinderen beoordeelt. Men let daarbij niet alleen op de grote attracties, maar ook op de kleine details.

Spitzenklasse
Zij gaven Europa-Park vorig jaar een 10! ‘Absolute Spitzenklasse’. Behalve Disneyland Parijs heeft geen enkel park deze totaalscore tot nu toe behaald. Afgelopen week kreeg overigens ook de nieuwe katapultachtbaan ‘blue fire’ een 10 van het FTT-testteam!

Zwarte Woud
Europa-Park ligt in het Zwarte Woud, op enkele kilometers van de A5, bij het drielandenpunt Duitsland-Frankrijk-Zwitserland.

Internet: www.europapark.de
Bron: http://www.tourpress.nl

#2 't Gele Visje

't Gele Visje

Cast Member

• Leden
  • 9745 berichten

Geplaatst op 08 mei 2009 - 17:30

Denkt dat we er binnenkort eens heen gaan...

Veranderd door 't Gele Visje, 08 mei 2009 - 17:30

#3 jovasw

jovasw

Senior Member

• Leden
  • 279 berichten

Geplaatst op 08 mei 2009 - 19:32

Denkt dat we er binnenkort eens heen gaan...

Het is zeker en vast de moeite waard. Ik ben er nu al 2 keer geweest met collega's en ik ga dit jaar zeker en vast terug.
Net zoals DLRP schenkt Europapark ook heel veel aandacht aan afwerking van de attractie en thematisatie. Het is zeker en vast een waardig alternatief voor DLRP.

#4 Gert

Gert

Moderator

• Moderator
  • 1055 berichten

Geplaatst op 09 mei 2009 - 00:11

Ik ga er zeker ook eens een keertje naartoe. Ik heb er al vaak positieve dingen over gehoord, maar dit bevestigd het natuurlijk nog eens.

Geplaatste afbeelding

#5 Baloe1980

Baloe1980

Cast Member

• Leden
  • 1000 berichten

Geplaatst op 09 mei 2009 - 00:34

het heeft mijn interesse nu ook wel getrokken, dus binnenkort maar is een weekendje zwarte woud plannen !!
If you can dream it, you can make it !
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Visted 8 of the 11 Disney Theme Parks

#6 filipv

filipv

Webmaster

• Admin
  • 22758 berichten

Geplaatst op 09 mei 2009 - 09:50

Om nog meer zin te krijgen een video :) http://www.dlrpfans....uropapark-2008/

#7 marc

marc

Cast Member

• Leden
  • 5738 berichten

Geplaatst op 09 mei 2009 - 09:53

Ziet er zeer mooi en interessant uit.
De moeite blijkbaar om ooit eens een bezoekje te brengen.
Dank je voor het plaatsen van de link filip.

#8 MarioV

MarioV

Senior Member

• Leden
  • 313 berichten

Geplaatst op 10 mei 2009 - 08:06

Europapark is zeker een aanrader om te bezoeken.
Ik ben er geweest in 2007 en in 2008.
Aangeraden is om er zeker 2 dagen heen te gaan want er is veel te zien en te doen.
Dit jaar ga ik er terug heen in Juli.
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

[size="4"]Coastercount: 307 ![/size]

#9 filipv

filipv

Webmaster

• Admin
  • 22758 berichten

Geplaatst op 10 mei 2009 - 08:27

Ik ga dit jaar ook nog voor 2 dagen :)

#10 Stitchie

Stitchie

Senior Member

• Leden
  • 258 berichten

Geplaatst op 12 mei 2009 - 10:44

Dit park is een bezoekje meer dan waard. Ik ben zelf 1 keer voor een drie-daagse trip die kant op geweest en het park heeft grote indruk op me gemaakt. Wat een mooie attracties en wat is alles mooi afgewerkt. Dit park staat ook zeer hoog op mijn lijstje van parken waar ik nog een keer naar terug wil.

#11 mbkaatje

mbkaatje

Senior Member

• Leden
  • 421 berichten

Geplaatst op 12 mei 2009 - 14:42

Sinds ik vorig jaar de prachtige video van Filip heb gezien, staat dit park zeker op mijn verlanglijstje. Het ziet er schitterend uit.

Maar eerst naar DLRP.

#12 queenie1000

queenie1000

Newbie

• Starter
  • 2 berichten

Geplaatst op 04 juni 2009 - 14:03

Vorig jaar geweest. Het is ook een eindje rijden, maar er zijn ook genoeg pensions te vinden in de buurt om te overnachten, want op het park is duur. Wij hadden iets gevonden in het plaatje Rust en dat kostte maar 50 euro voor een compleet appartement met zijn drieën.

Heel mooi park en net zo mooi aangelegd als Disney. Vanalles te zien voor groot en klein. De wachttijden vielen reuze mee (hoogseizoen). Je komt er alleen bijna geen Nederlanders tegen dat valt wel op.

Veranderd door queenie1000, 04 juni 2009 - 14:05

#13 Rafiki

Rafiki

Shareholder Eurodisney S.C.A, Dreampas holder, WDCC Member

• Leden
  • 3135 berichten

Geplaatst op 24 juni 2009 - 17:03

Denk dat dit park volgend jaar weer op ons programma zal staan

5oxu2d.png

Current Visits

DLRP 125x

DLRC 1x

WDW 3x

#14 filipv

filipv

Webmaster

• Admin
  • 22758 berichten

Geplaatst op 25 juni 2009 - 06:21

Er zijn er nog :)

#15 Kinesia

Kinesia

Dreams are not for sale

• Leden
  • 2221 berichten

Geplaatst op 15 augustus 2009 - 17:27

Vorige week lang zitten twijfelen of ik naar Europa park zou gaan ivm de te lange reisduur toch gekozen voor moviepark Germany :doh: spijt spijt.
Nu na het zien van de video van Philip toch de keuze gemaakt om hier naar toe te gaan.

Ziet er erg mooi uit en vooral de shows lijken mij erg mooi.
En de coasters natuurlijk spreken mij erg aan.

Voorjaar 2010 maar eens een dag of 2,3 naartoe gaan.

Volgende week maar eerst de efteling, over 3 weken phantasialand en nog 2x Disney dit jaar.

dream.jpg

aandeelhouder.jpg

votycjj8vrymeboj.png

hk3s8s1yo6q787oo.png

tkcghg54ouecnpfl.png

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers