Springen naar inhoud

Disneyland Paris Fans gebruikt cookies. Lees het Privacy Policy voor meer info. Om dit bericht te verwijderen, klik op de knop aan de rechterkant:    Ik accepteer het gebruik van Cookies
  •  

Foto
* * * * * 4 stemmen

Tr Even De Balans Opmaken

• Please log in to reply
Er zijn 25 reacties in dit onderwerp

#1 Mighie

Mighie

Cast Member

• Leden
  • 516 berichten

Geplaatst op 27 november 2009 - 10:18

Even de balans opmaken
Eindelijk heb ik dan alle Disney hotels bezocht. Op Santa Fe na ook allemaal nog minstens eenmaal dit jaar dus de meeste ervaringen zijn redelijk recent.

Allereerst [size="3"]Santa Fe.[/size] Dit was op uitnodiging van familie. Wij gingen altijd naar NPBC tot die tijd maar hun vonden Santa Fe goed dus gingen wij mee. Ik vond het niks. Met name de muffe lucht op de gangen en kamers vind ik niet lekker. Het geeft een smoezelige indruk. Daarnaast sprak de sfeer van Santa Fe me sowieso niet aan. Het zijn betonnen blokken huizen in een zandbak. Niet mijn idee van Disneysfeer, Categorie: een keer nooit weer. _tenzij_ het voor <65 euro per nacht is, ik er niet meer aan kan besteden en echt graag naar Disney wil.

[size="3"]Cheyenne[/size]. Paar euro duurder als Santa Fe en meteen al veel meer Disneysfeer. Het thema spreekt me veel meer aan en ook onze dochter is dol op paardrijden daar. Cheyenne vind ik leuk op ijskoude dagen in Januari en Februari als de lucht ijzigkoud maar helder blauw is. En anders in de zomer. Cheyenne is bij voorkeur ons hotel voor de 'tussendoortjes'. Wordt meestal heel last-minute geboekt. Dochter slaapt graag in het stapelbed en de kamer is voor een kort verblijf groot genoeg. Gaan we in een drukke periode dan heb ik geen zin om naar een plekje te zoeken in de eetschuur van Cheyenne en boeken we Cafe Mickey voor het ontbijt erbij of we gaan heeel vroeg ontbijten. Steevast vriendelijk personeel. Al tig keer geweest en gaan zeker nog terug.

[size="3"]Seqoia Lodge.[/size] Vond voorheen het prijsverschil tussen NPBC en SQL te klein om voor SQL te kiezen en koos dan liever voor NPBC, omdat dat altijd goed was. Toen NPBC eens vol was en er een aanbieding was in SQL wilde manlief het wel proberen (ik had er nog zo mijn twijfels over). Het viel mee. Wij hebben steeds een kamer gekregen in het hoofdgebouw (niet om gevraagd). We komen er inmiddels regelmatig en er staat dan een fles Vittel op de kamer klaar met een welkomstboodschap erbij. Het voordeel t.o.v. Cheyenne is dat dit wel meer een hotel is. Je krijgt een plaats aangewezen tijdens het ontbijt wat ik erg fijn vind want ik zoek niet graag naar een (schoon) plekje om te zitten voordat ik koffie heb gehad (LOL). Ook krijgen we weleens een VIP ontbijt wat zoiets betekend dat je geen tijd hoeft aan te geven maar mag komen wanneer je wilt. Het is bij uitstek het hotel om in de winterdagen rond kerst te logeren. De open haard, de lichtjes werken mee aan een hele warme sfeer. Het zwembad vind ik een van de fijnste baden van de Disneyhotels we gaan dan ook bijna altijd zwemmen als we in SQL logeren. Het bufferdiner is gevarieerd en goed te doen. De parkomgeving is erg rustgevend, een wandeling naar het zwembad is echt geen opgave. Door het fijne zwembad ook een hotel dat we zomers nog weleens boeken om tussen 12 en 16 uur op het drukst en heetst van de dag verkoeling te zoeken.

[size="3"]New Port Bayclub.[/size] Mijn ultieme kennismaking met Disney! Een hotel waar ik direct weg van was. Qua sfeer en prijs-kwaliteit verhouding de beste. Zeker als je een kamer boekt op de Admirals floor. Het geeft je het gevoel van luxe en verwennerij. Het zwembad is leuk om even lekker te spelen in het water. Leuk speelgoed (zoals drijvende basketbalnetten e.d.) om je te kunnen vermaken. Personeel is vriendelijk, doet zijn best om je het luxe gevoel te geven zonder je te verstikken. Ze zorgen tot in de puntjes voor je. Laat ik tijdens het inchecken vallen dat mijn moeder extra kussen wil gebruiken dan komen ze die meteen brengen, wil ik meer shampoo dan wordt die ook binnen gezet. Echt super service! Een hotel dat interesse heeft in zijn gasten en het naar de zin probeert te maken. Voor onze dochter ligt er vaak een knuffeltje of klein kadootje klaar. Enig nadeel is dat je ooit eindeloos moet lopen naar je hotel kamer of dat je van je hotelkamer naar het onbijt/zwembad kunt verdwalen haha. Beste tijd om naar dit hotel te gaan is het voorjaar of de zomer. Het geeft je dat lekkere verfrissende maritieme gevoel.

[size="3"]New York.[/size] Nog zo'n ondergeschoven kindje waar ik geen feeling mee had (net als SQL) In eerste instantie nooit de behoefte gehad om hier te logeren. Het was te duur, en toen er eenmaal een kindje was vonden we het geen uitnodigend hotel. Toen wij 10 jaar samen waren en er een aanbieding was van Thomas Cook toch eens NY geboekt. Wat zijn wij in de watten gelegd! Zoooooo luxe. We hadden een kamer met uitzicht op het meer en VIPfastpassen (niet om gevraagd) een royaal kingsize bed, een zithoekje met een bank, echt super. Er stond een kado voor ons klaar, een berg snoepjes, rozen in de kamer, chocolaatjes een berg zeepjes, flesjes, doosjes, poedertjes. Alles wat ze hadden was neergelegd LOL. 's Avond toen we op de kamer kwamen stond de champagne koud, fles Vittel erbij en een schaaltje petit four. We dachten allebei dat de ander dat besteld had maar dat was op initiatief van het hotel. Zaaaaaalig! Ontbijt was heerlijk, tikje druk doordat we om half negen gingen ontbijten (keertje zonder kind op weg dus niet verplicht vroeg uit de veren) nadeel was dat er meer mensen waren die om half negen wilden ontbijten. Zeker iets wat we vaker samen gaan doen als we iets te vieren hebben.

[size="3"]Disneyland hotel.[/size] Net terug dus uit het Disneyland hotel en daarmee (eindelijk) het rijtje kunnen afsluiten. Ik moet zeggen, na de verwennerij in de drie voorgaande hotels had ik van het Disneyland wel wat meer verwacht. Toen we aankwamen (mooie toerit dat mag ik wel zeggen, zeker met de kerstverlichting 's avonds) was er niemand om onze koffers naar boven te brengen (is dat tot een bepaald tijdstip? Wij waren er om half 9 savonds) Het personeel sprak slecht engels (en ik geen frans, sorry!) Het duurde een half uur eer we uiteindelijk de kamer op konden (na het inchecken omdat er toch iemand kwam om de koffers over te nemen). En tijdens het ontbijt in Inventions zag ik een muis lopen (eeuhm zo'n grijze, niet Mickey) Ik weet ook wel dat het een bekend probleem is in veel keukens van hotels en restaurants, alleen ik hoef ze niet te zien. De kamer was prima, lekker ruim, maar eigenlijk geen ruimte die je effectief gebruikt. De bedden waren heerlijk. EN het grote voordeel is natuurlijk dat je na het ontbijt meteen in het park staat. Voor het ontbijt geen Disneyfiguren gezien. Enkel Mickey stond op zijn fotolocatie na het ontbijt, maar goed een Disney karakter heb je 's morgens in alle hotels. Ik weet dat ik een beetje verwend ben met de andere hotels, maar dit vond ik een beetje MWOAH. Komt ook doordat je er wat meer van verwacht (t.o.v. dat ik niks verwachtte van NY) Maar ik kan niet zeggen dat ik 't het geld waard vind. En dan heb ik slechts 199 euro voor 1 kamer betaald, laat staan wat voor een kater je eraan overhoud als je de volle mep ervoor neer mag leggen. Ik zal hier enkel nog naartoe gaan als ik met een klein kind reis dat tussen de middag een slaapje moet doen of als ik reis met mensen met en mobiliteit beperking zodat je echt profijt hebt van de ligging van het hotel. Ik zie geen mensen met plezier hun werk doen. Ik vind het personeel ook niet echt vriendelijk, en als ze vriendelijk zijn ervaar ik het als geforceerd. Wellicht is dat anders als je vaker komt, CC boekt of een suite. Een standaardkamer boeken in het Disneyland hotel vind ik dan ook geen aanrader. Maar probeer het gerust eens (als het goedkoper is) en trek je eigen oordeel.

Tot zo ver mijn ervaringen. Ben benieuwd naar jullie balans.

Veranderd door Mighie, 27 november 2009 - 12:01

#2 Kristof27

Kristof27

Cast Member

• Leden
  • 556 berichten

Geplaatst op 27 november 2009 - 10:42

leuk dat je zo elk hotel eens gedaan hebt, maar dat is natuurlijk ieder zijn mening en gevoel he, ik persoonlijk ga heel graag naar santa fe, dusja, dat is ieder zijn keuze, ik kan over dat hotel niets slechts zeggen. Cheyenne vond ik dan minder, vond de sfeer leuker in santa fe, dan in cheyenne, dus je ziet, elk heeft zo zijn mening. komde trip ga ik naar sequoia lodge.

Geplaatste afbeelding

Juli 1994 : 3 dagen Cheyenne

juli 1996 : 3 dagen Davy Crocket

juni 1999 : 1 dagje met school

juli 2006 : 4 dagen Santa Fe

december 2008 : 3 dagen Santa Fe

december 2009 : 2 dagen Sequoia Lodge

april 2010 : 1 dagje

juli 2010 : 4 dagen Sequoia Lodge

november 2010 : 1 dagje (verlengen jaarpas)

december 2010 : 3 dagen Sequoia Lodge Montana

juli 2011 : 4 dagen Ibis Val D'Europe

december 2011 : 3 dagen Sequoia Lodge

augustus 2012 : dagen Ibis Val D'Europe

volgende bezoekje :

3-5 december 2012 Cheyenne

#3 jootjekadootje

jootjekadootje

Senior Member

• Leden
  • 324 berichten

Geplaatst op 27 november 2009 - 11:43

Jammer dat je nog niet in Davy Crockett bent geweest. Daar ga ik volgende maand heen. Op het Disneyland Hotel na, heb ik dan ook alle hotels gehad.

.~~'*Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!*`~~.

#4 Baaper

Baaper

Junior Member

• Leden
  • 31 berichten

Geplaatst op 27 november 2009 - 12:26

Heeeey,

De allereerste keer ben ik in Davy Crocket geweest, let wel dat was in 1994. Toen was alles te smerig om beet te pakken!!!
De eerste middag konden mijn ouders hier en daar een natte lap over de spullen halen om het geheel leefbaar te maken, gele lichtknopjes die wit behoren te zijn vallen niet erg in de smaak zullen we maar zeggen.
Dat is natuurlijk al heel erg lang geleden, in die tijd hoefde je ook niet proberen met een andere taal dan Frans te spreken want dan kon je een zeer asociale reactie verwachten van het personeel. Daarna zijn wij dan ook nooit meer daarheen geweest. Toch heb ik gehoord dat het tegenwoordig wel veel beter is dan vroeger in het prille begin.
Een ander nadeel vonden wij de afstand tot het park, het is veel leuker als je 's avonds op je dooie akkertje een rondje kan wandelen over Disney village enzovoorts en dan zonder nog te moeten rijden je bed in kan duiken. Ookal is de afstand niet groot heb je toch het idee dat je mijlenver bij Disney vandaan bent, en dat gevoel is in de andere hotels minder.

Santa Fe zijn wij tot nog toe best wel over te spreken geweest, maar jouw commentaar kan ik zeker wel begrijpen. Je moet er zeker niet al teveel van verwachten! Persoonlijk vind ik het allerbelangrijkste dat alles schoon is en dat geluk hebben we tot nu toe altijd al gehad. Wat ik mij alleen afvraag is hoe het beleid met betrekking tot cadeautjes werkt?
Een aantal jaren geleden stonden er op onze kamer na het inchecken een cactus, een flesje vittel, en zo'n 'halsband' voor het sparen van die speldjes inclusief een stuk of 5 speldjes, met een klein kaartje erbij dat het een gift was van het hotel of iets dergelijks. Wij begrepen er niets van, maar vonden het wel een super leuk gebaar!

Jouw commentaar over cheyenne sluit ik me ook helemaal bij aan, het hele complex doet gewoon leuk/sfeervol aan. Een belangrijk nadeel (voor sommige mensen) om te vermelden is misschien dat als je pech hebt je een behoorlijk eind moet lopen met je bagage van de auto naar je kamer.

Superleuk dat je alle hotels hebt bezocht trouwens!
Geeft te denken voor een volgend bezoek. NPBC misschien?? hmmmmmmm :spoton:

Groetjes,
--
Richard

Veranderd door Baaper, 27 november 2009 - 12:27

#5 Mighie

Mighie

Cast Member

• Leden
  • 516 berichten

Geplaatst op 27 november 2009 - 12:35

Heeeey,

Jouw commentaar over cheyenne sluit ik me ook helemaal bij aan, het hele complex doet gewoon leuk/sfeervol aan. Een belangrijk nadeel (voor sommige mensen) om te vermelden is misschien dat als je pech hebt je een behoorlijk eind moet lopen met je bagage van de auto naar je kamer.

Groetjes,
--
Richard

heja,

Bij ons vraagt de Cast Member meestal waar we geparkeerd staan, of ik vertel het zelf en dan kijkt hij welke kamer er het dichtst bij zit! Heb ook allemaal trolleykoffers... lekker slepen hahaha ;) Je kan ook eerst kort parkeren en daarna naar de dichtst bij zijnde parkeerplaats gaan, en als die volzit ff stoppen bij een gangpad, koffers eruit en dan wat verder weg parkeren.

#6 wendyvhvs

wendyvhvs

Senior Member

• Leden
  • 229 berichten

Geplaatst op 27 november 2009 - 13:30

Leuk dit balans report!! Wij zijn met zijn 5en en dan is het vaak zoeken naar een hotel met ruimere kamers ( meeste zijn toch voor 4...),maar ik zou erg graag een keer naar hotel SQL willen gaan ! Lijkt me een heel gezellig hotel ,vooral in de koudere maanden.

jj0vc5sf2dia7nth.png

23-07-2012 t/m 30-07-2012 Hotel Kyriad
25-07-2010 t/m 02- 08-2010 Hotel Vienna Dream Castle

04-05-2009 t/m 07-05-2009 Hotel Thomas Cook Explorers

480532_4006875603280_1117978751_n.jpg
Foto`s Kyriad Hotel ; klik hier

If you can dream it , you can do it !

#7 2diisneyfans

2diisneyfans

Junior Member

• Leden
  • 40 berichten

Geplaatst op 27 november 2009 - 15:04

Hai,

Wij hebben op Cheyene en Davie Crocket ook alle hotels gehad en het altijd prima naar ons zin gehad in elk hotel en ook altijd vriendelijke mensen en goede service.
We hebben maar 1 keer een tegenvaller gehad, maar dat was bij ons allereerste bezoek (dus als je dit wilt voorkomen dan iets meer betalen voor je kamer) aan Disney in Seqoia lodge, de kamer had uitzicht op het laad/los station van het hotel en het ontbijt was toen nog niet zoals het nu is, maar het is en blijft voor de rest een heel gezellig hotel met een warme uitstraling, vooral bij de bar waar je heerlijk rond de super grote haard kan relaxen.
Het scheelt misschien dat wij geen kids hebben maar wij gaan ip altijd zonder speciale verwachtigingen naar een hotel toe, en dan valt het altijd mee.
Zoveel tijd brengen wij niet door op onze kamer dus als het schoon is en het ontbijt is ok, wat het altijd is, ook al moet je wel eens een plekje zoeken.
Het is nu eenmaal zo in Disney dat hoe goedkoper het hotel is , des te meer mensen het herbergt en dus kan het wel eens schelen qua drukte of snelheid van afhandelen.
Ik wil maar zeggen...iedereen ervaart het anders en heeft andere verwachtingen.
Maar wij hebben het er nooit minder naar ons zin gehad...in welk hotel we ook waren.
En het Disneyland hotel zelf....wij vonden het echt een hele belevenis met een uitstekende service.

[size=5]Geplaatste afbeelding[/size]

[size=3]1999 DLP Sequia lodge[/size]

[size=3]2000 DLP Newport Bay[/size]

[size=3]2004 DLP Disneyland hotel[/size]

[size=3]2005 DLP hotel New York[/size]

[size=3]2006 DLP Sequia Lodge[/size]

[size=3]2007 DLP 1x Sequia Lodge 1x Santa Fe[/size]

[size=3]2008 DLP DreamCastle[/size]

[size=3]29 november tot 2 december 2009 DLP Santa Fe[/size]

[size=3]25 Mei tot en met 28 Mei 2010 Magic circus[/size]

[size=3]sinds 25 mei 2010 dreampass houders[/size]

[size=3]24 augustus tot en met 26 augustus 2010 kyriad hotel[/size]

[size=3]24.25 en 26 Oktober 2010 hotel Kyriad [/size]

[size=3]28,29 en 30 November 2010 in Magic Circus hotel[/size]

[size=3]10,11,12 en 13 april 2011 hotel Dreamcastle[/size]

[size=3]november 2011 hotel cheyenne[/size]

[size=3]april 2012 hotel kyriad[/size]

[size=3]september 2012 hotel explorers[/size]

[size=3]28-11 /1-12-2012...hotel explorers [/size]

#8 Stef

Stef

Senior Member

• Leden
  • 247 berichten

Geplaatst op 27 november 2009 - 15:26

Hey, zoals je weet zijn we ook net terug uit DLP en het DLH, wel wij hebben een super 2daagse had zowel in het hotel als in het park.

Wij zijn rond de middag toegekomen in het hotel en kregen een prima service bij het inchecken en vroegen of we wilden upgraden naar CC voor 200 euro meer, even getwijfeld maar toch niet gedaan, onze kamer was ook al direct beschikbaar.
Verder was de service zoals altijd, ik vindt het echt een zalig hotel.

Van de andere hotels is het een beetje zoals jij het zegt Santa Fe 1 x en is genoeg, SQL doe ik ook nooit meer het doet me echt te veel denken aan een gevangenis(kan er niets aan doen) NPBC super qua prijs kwaliteit en NY vind ik ook zeker leuk want ik hou nogal van die art-deco stijl allen de bar is er te groot waardoor niet gezellig.
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

#9 *Inge*

*Inge*

Tinkerbell

• Leden
  • 3354 berichten

Geplaatst op 27 november 2009 - 15:28

Leuk dat je de hotels nu allemaal hebt kunnen vergelijken.. Wel grappig om te lezen dat meningen zo kunnen verschillen over hotels :clap1: Ik vind NY hotel één van de beste disney hotels.. die staat bij mij op nr 1 en Cheyenne gelijk op 2.. (heb nog niet in het DLH gelogeerd)
Maar ieder zijn zin natuurlijk he :spoton: thanks for sharing!
[size=3] [/size][size=4] [/size]

#10 Daisy

Daisy

Senior Member

• Leden
  • 287 berichten

Geplaatst op 27 november 2009 - 15:32

Hoi,

Ik heb (met uitzondering van 1 keer Cheyenne) altijd in Santa Fé geslapen, tot ik 2 jaar geleden Kyriad @ Disney ontdekte.
Het is misschien geen écht Disneyhotel, maar het hotel zelf interesseert me meestal niet zoveel. :minnielach: Ik slaap er alleen maar eigenlijk, verder ben ik toch de hele dag in het park ;)
Maar nu wil ik toch een keer een ander Disneyhotel proberen.
Heeft er iemand tips?? (Disneyland hotel is geen optie voor mij!)

#11 disneyboy

disneyboy

Cast Member

• Leden
  • 8491 berichten

Geplaatst op 27 november 2009 - 17:09

Wij zweren bij New Port Bay Club echt zalig om daar te zitten en ook nog redelijk betaalbaar.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

#12 Stef

Stef

Senior Member

• Leden
  • 247 berichten

Geplaatst op 27 november 2009 - 17:18

Hoi,

Ik heb (met uitzondering van 1 keer Cheyenne) altijd in Santa Fé geslapen, tot ik 2 jaar geleden Kyriad @ Disney ontdekte.
Het is misschien geen écht Disneyhotel, maar het hotel zelf interesseert me meestal niet zoveel. Geplaatste afbeelding Ik slaap er alleen maar eigenlijk, verder ben ik toch de hele dag in het park Geplaatste afbeelding
Maar nu wil ik toch een keer een ander Disneyhotel proberen.
Heeft er iemand tips?? (Disneyland hotel is geen optie voor mij!)

Dan kan ik je het best Newport Bay aanraden prijs/kwaliteit superGeplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

#13 marc

marc

Cast Member

• Leden
  • 5695 berichten

Geplaatst op 29 november 2009 - 10:24

Mooi om eens te lezen wat de plus en min punten van de Disney Hotels zijn, zeker als dit komt van iemand die ze allemaal gedaan heeft.

Ik en mijn broer kiezen meestal voor Cheyenne of SQL en zijn daar altijd zeer tevreden geweest.
Van die grote eetschuur in Cheyenne hebt je misschien wel gelijk, maar wij gaan meestal op een redelijk vroeg tijdstip ontbijten en dan heb je er niet zoveel last van.

#14 kuva

kuva

Cast Member

• Leden
  • 988 berichten

Geplaatst op 29 november 2009 - 19:37

ook wij deden alle hotels

davy crocket:nadelen te ver van de parken, ongezellige huisjes, ontbijt moet je afhalen buiten! je hebt zeker een auto nodig slaapbank is niet te doen als bed
voordeel je kan er met 6 slapen, bent vrijer dan in hotel, kan zelf eten maken

Santa fee: is het goedkoopste hotel en valt nog mee eigenlijk als je de kamer prijs door 4 personen deelt is de prijs zeker ok nadeel is dat het redelijk ver is ff terug gaan naar je kamer doe je niet zomaar
restaurant is niet gezellig net een vreetschuur, geen airco
Cheyenne: meer sfeer dan santa fee voor de rest dezelfde nadelen als santa fee

Seqouia lodge: prijs kwaliteit de beste met zwembad en airco, je wordt aan je tafel gebracht in restaurant sfeervolle bar zeker in de winter meestal nog betaalbaar
montana kamers met uitzicht op het meer hebben in de verte ook uitzicht op de parken (zeker de hogere)

Newport Bay: Sfeervol in de zomer, al iets meer luxe maar de mogelijke afstand tot je kamer is niet te doen, hadden eens laatste kamer op de hangen zo ver!!! leuk zwembad

New York: bij leuke prijs mijn favoriet, warme dingen bij ontbijt mooie uitzichten over meer, nog meer luxe dan vorige leuk zwembad met sauna

Disneyland hotel: te duur!!! wel leuk voor speciale gelegheid maar niet voor verschillende keren per jaar (voor ons toch)
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

PROBEER oook een's CAFEMICKEY.COM !!!!

al meer dan 50 nachten in alle disney hotels en in Mei 2011 WDW gedaan

#15 Wezz

Wezz

Gewoon Uberhip !!

• Leden
  • 27596 berichten

Geplaatst op 30 november 2009 - 00:28

Ik moet alleen New York en het Disneyland Hotel nog doen.. wie weet komt dat er ooit nog wel van! Maar ik er geef er eerlijk gezegd niet zo om.. voor véél minder geld zit je ook prima in de hotels in de omgeving. Dan kun je nog 1 of 2 keer extra gaan voor hetzelfde geld als je kwijt bent in bv Santa Fé. Deze vind ik dan ook gelijk de minste en inderdaad erg muf. Zonde van het geld, terwijl bv een Magic Circus of Kyriad prima te doen zijn. Ik vind SQL het leukst om te doen, vooral in de wintermaanden echt een topsfeertje! Maar qua kamers is het allemaal wel gelijk, alleen een ander behangetje. En dat is toch best zonde vind ik.. zeker voor die prijs! Maargoed ieder z'n eigen ding.. ik ben voorstander van de geselecteerde hotels, maar ook het Ibis hotel ( 2 persoons kamers ) in Val D'Europe is prima te doen !!

Dlrp [47] WDW [2]

M'n characterblog > Klik

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers