Eindelijk heb ik dan alle Disney hotels bezocht. Op Santa Fe na ook allemaal nog minstens eenmaal dit jaar dus de meeste ervaringen zijn redelijk recent.
Allereerst [size="3"]Santa Fe.[/size] Dit was op uitnodiging van familie. Wij gingen altijd naar NPBC tot die tijd maar hun vonden Santa Fe goed dus gingen wij mee. Ik vond het niks. Met name de muffe lucht op de gangen en kamers vind ik niet lekker. Het geeft een smoezelige indruk. Daarnaast sprak de sfeer van Santa Fe me sowieso niet aan. Het zijn betonnen blokken huizen in een zandbak. Niet mijn idee van Disneysfeer, Categorie: een keer nooit weer. _tenzij_ het voor <65 euro per nacht is, ik er niet meer aan kan besteden en echt graag naar Disney wil.
[size="3"]Cheyenne[/size]. Paar euro duurder als Santa Fe en meteen al veel meer Disneysfeer. Het thema spreekt me veel meer aan en ook onze dochter is dol op paardrijden daar. Cheyenne vind ik leuk op ijskoude dagen in Januari en Februari als de lucht ijzigkoud maar helder blauw is. En anders in de zomer. Cheyenne is bij voorkeur ons hotel voor de 'tussendoortjes'. Wordt meestal heel last-minute geboekt. Dochter slaapt graag in het stapelbed en de kamer is voor een kort verblijf groot genoeg. Gaan we in een drukke periode dan heb ik geen zin om naar een plekje te zoeken in de eetschuur van Cheyenne en boeken we Cafe Mickey voor het ontbijt erbij of we gaan heeel vroeg ontbijten. Steevast vriendelijk personeel. Al tig keer geweest en gaan zeker nog terug.
[size="3"]Seqoia Lodge.[/size] Vond voorheen het prijsverschil tussen NPBC en SQL te klein om voor SQL te kiezen en koos dan liever voor NPBC, omdat dat altijd goed was. Toen NPBC eens vol was en er een aanbieding was in SQL wilde manlief het wel proberen (ik had er nog zo mijn twijfels over). Het viel mee. Wij hebben steeds een kamer gekregen in het hoofdgebouw (niet om gevraagd). We komen er inmiddels regelmatig en er staat dan een fles Vittel op de kamer klaar met een welkomstboodschap erbij. Het voordeel t.o.v. Cheyenne is dat dit wel meer een hotel is. Je krijgt een plaats aangewezen tijdens het ontbijt wat ik erg fijn vind want ik zoek niet graag naar een (schoon) plekje om te zitten voordat ik koffie heb gehad (LOL). Ook krijgen we weleens een VIP ontbijt wat zoiets betekend dat je geen tijd hoeft aan te geven maar mag komen wanneer je wilt. Het is bij uitstek het hotel om in de winterdagen rond kerst te logeren. De open haard, de lichtjes werken mee aan een hele warme sfeer. Het zwembad vind ik een van de fijnste baden van de Disneyhotels we gaan dan ook bijna altijd zwemmen als we in SQL logeren. Het bufferdiner is gevarieerd en goed te doen. De parkomgeving is erg rustgevend, een wandeling naar het zwembad is echt geen opgave. Door het fijne zwembad ook een hotel dat we zomers nog weleens boeken om tussen 12 en 16 uur op het drukst en heetst van de dag verkoeling te zoeken.
[size="3"]New Port Bayclub.[/size] Mijn ultieme kennismaking met Disney! Een hotel waar ik direct weg van was. Qua sfeer en prijs-kwaliteit verhouding de beste. Zeker als je een kamer boekt op de Admirals floor. Het geeft je het gevoel van luxe en verwennerij. Het zwembad is leuk om even lekker te spelen in het water. Leuk speelgoed (zoals drijvende basketbalnetten e.d.) om je te kunnen vermaken. Personeel is vriendelijk, doet zijn best om je het luxe gevoel te geven zonder je te verstikken. Ze zorgen tot in de puntjes voor je. Laat ik tijdens het inchecken vallen dat mijn moeder extra kussen wil gebruiken dan komen ze die meteen brengen, wil ik meer shampoo dan wordt die ook binnen gezet. Echt super service! Een hotel dat interesse heeft in zijn gasten en het naar de zin probeert te maken. Voor onze dochter ligt er vaak een knuffeltje of klein kadootje klaar. Enig nadeel is dat je ooit eindeloos moet lopen naar je hotel kamer of dat je van je hotelkamer naar het onbijt/zwembad kunt verdwalen haha. Beste tijd om naar dit hotel te gaan is het voorjaar of de zomer. Het geeft je dat lekkere verfrissende maritieme gevoel.
[size="3"]New York.[/size] Nog zo'n ondergeschoven kindje waar ik geen feeling mee had (net als SQL) In eerste instantie nooit de behoefte gehad om hier te logeren. Het was te duur, en toen er eenmaal een kindje was vonden we het geen uitnodigend hotel. Toen wij 10 jaar samen waren en er een aanbieding was van Thomas Cook toch eens NY geboekt. Wat zijn wij in de watten gelegd! Zoooooo luxe. We hadden een kamer met uitzicht op het meer en VIPfastpassen (niet om gevraagd) een royaal kingsize bed, een zithoekje met een bank, echt super. Er stond een kado voor ons klaar, een berg snoepjes, rozen in de kamer, chocolaatjes een berg zeepjes, flesjes, doosjes, poedertjes. Alles wat ze hadden was neergelegd LOL. 's Avond toen we op de kamer kwamen stond de champagne koud, fles Vittel erbij en een schaaltje petit four. We dachten allebei dat de ander dat besteld had maar dat was op initiatief van het hotel. Zaaaaaalig! Ontbijt was heerlijk, tikje druk doordat we om half negen gingen ontbijten (keertje zonder kind op weg dus niet verplicht vroeg uit de veren) nadeel was dat er meer mensen waren die om half negen wilden ontbijten. Zeker iets wat we vaker samen gaan doen als we iets te vieren hebben.
[size="3"]Disneyland hotel.[/size] Net terug dus uit het Disneyland hotel en daarmee (eindelijk) het rijtje kunnen afsluiten. Ik moet zeggen, na de verwennerij in de drie voorgaande hotels had ik van het Disneyland wel wat meer verwacht. Toen we aankwamen (mooie toerit dat mag ik wel zeggen, zeker met de kerstverlichting 's avonds) was er niemand om onze koffers naar boven te brengen (is dat tot een bepaald tijdstip? Wij waren er om half 9 savonds) Het personeel sprak slecht engels (en ik geen frans, sorry!) Het duurde een half uur eer we uiteindelijk de kamer op konden (na het inchecken omdat er toch iemand kwam om de koffers over te nemen). En tijdens het ontbijt in Inventions zag ik een muis lopen (eeuhm zo'n grijze, niet Mickey) Ik weet ook wel dat het een bekend probleem is in veel keukens van hotels en restaurants, alleen ik hoef ze niet te zien. De kamer was prima, lekker ruim, maar eigenlijk geen ruimte die je effectief gebruikt. De bedden waren heerlijk. EN het grote voordeel is natuurlijk dat je na het ontbijt meteen in het park staat. Voor het ontbijt geen Disneyfiguren gezien. Enkel Mickey stond op zijn fotolocatie na het ontbijt, maar goed een Disney karakter heb je 's morgens in alle hotels. Ik weet dat ik een beetje verwend ben met de andere hotels, maar dit vond ik een beetje MWOAH. Komt ook doordat je er wat meer van verwacht (t.o.v. dat ik niks verwachtte van NY) Maar ik kan niet zeggen dat ik 't het geld waard vind. En dan heb ik slechts 199 euro voor 1 kamer betaald, laat staan wat voor een kater je eraan overhoud als je de volle mep ervoor neer mag leggen. Ik zal hier enkel nog naartoe gaan als ik met een klein kind reis dat tussen de middag een slaapje moet doen of als ik reis met mensen met en mobiliteit beperking zodat je echt profijt hebt van de ligging van het hotel. Ik zie geen mensen met plezier hun werk doen. Ik vind het personeel ook niet echt vriendelijk, en als ze vriendelijk zijn ervaar ik het als geforceerd. Wellicht is dat anders als je vaker komt, CC boekt of een suite. Een standaardkamer boeken in het Disneyland hotel vind ik dan ook geen aanrader. Maar probeer het gerust eens (als het goedkoper is) en trek je eigen oordeel.
Tot zo ver mijn ervaringen. Ben benieuwd naar jullie balans.
Veranderd door Mighie, 27 november 2009 - 12:01