Dag 1
Dag 2 van de reis
Na het genieten van het ochtendlijke uitzicht over Disneysea, dat volop in voorbereiding voor de parkopening, even mijn krant pakken dat aan mijn kamerdeur werd gehangen. Om 7u schoof ik lekker aan het uitgebreid ontbijtbuffet in restaurant Oceano. Er is voor ieder wat wils van Mickey pancakes tot het traditioneel Japans ontbijt. MMm!
Even naar de hotelkamer getrokken, mijn spullen genomen en vertrek met de monorail naar Tokyo Disneyland voor een Early Entrance waar al een hoop volk aan het aanschuiven zijn, dat maar gelukkig een 15 min. heeft geduurd.
Eerst snel een fastpass halen voor de gloednieuwe attractie Monster's Inc. En dan doorgesluisd naar Pooh's Hunny Hunt, waar ik weer een zorgeloze ride beleef. Kriskrassende honingpotten door het 100 Acres Wood, jumpen met teigetje, met Pooh indommelen naar de droomwereld en vervolgens ondergedompeld in een psychedelische 'nachtmerrie'. Voor mij nog steeds de beste attractie in Tokyo Disneyland.
Filmpje onride Pooh's Hunny Hunt
Dan maar gaan hoppen richting Disneysea want Monsters Inc. fastpass begint pas rond 14u30. Eenmaal binnen als een speer naar Mt. Prometheus om in restaurant Vulcania te lunchen. Vervolgens naar Journey to the Center of the Earth waar de wachttijd maar 20 min. bedroeg. Al vanaf het begin is de soundtrack te horen samen met de veiligheidsvoorschriften in het Japans, Engels en Mandarijns. Nadien stappen we in de Terravator die ons naar de diepste spelonken van de aarde brengt. De opstapperron is een uitgehouden grot met veel neerwaartse rook en mechanieken die het gevoel geven dat er nog steeds gewerkt wordt. We nemen plaats in een steenruimer vormgegeven voertuig en de schelpvormige zitjes zijn sjiek vormgegeven. Er wordt gestart per 3 steenruimers en duiken we èèn voor èèn in het hart van de aarde.
Filmpje onride Journey to the Center of The Earth
Nog steeds de beste gethematiseerde darkride die op deze wereldbol bestaat.
Dan terug naar het Disneyland park om een nieuwe fastpass te halen in Splash Mountain en vervolgens even de parade mee te pikken. Haunted Mansion is heel anders en kan men vergelijken met de Amerikaanse versies met spannende schrikmomenten als toetje.
Tijd om de fastpass te gebruiken voor Monsters Inc. Zowel het gebouw als de hal zijn perfect nagebouwd als in de film. De instapruimte met blauw licht lijkt wel een kantoorruimte met z'n TL-lampen.
Bewapend met een zoeklicht gaan we in onze gondel het gebouw verkennen. De herkenbare scènes volgen elkaar goed op, maar wat te snel en de animatronics zijn prachtig. Maar leuke verrassingseffecten (zoals de droomscene in Pooh) bleven jammer genoeg uit. Het gebouw beloofde veel maar de rit op zich heeft mijn honger helaas niet gestild.
Dan nog verder genoten van de andere attracties, maar die komen later aan bod
De foto's:

Veranderd door yippie, 20 januari 2010 - 10:47