Springen naar inhoud

Disneyland Paris Fans gebruikt cookies. Lees het Privacy Policy voor meer info. Om dit bericht te verwijderen, klik op de knop aan de rechterkant:    Ik accepteer het gebruik van Cookies
  •  

Foto
- - - - -

De Efteling

• Please log in to reply
Er zijn 25 reacties in dit onderwerp

#1 disneyboy

disneyboy

Cast Member

• Leden
  • 8491 berichten

Geplaatst op 10 maart 2011 - 18:51

In dit gedeelte van het topic kun je al je algemene vragen en/of opmerkingen kwijt over de Efteling zoals bv parkeergelegenheid,entreeprijzen,huur van kinderwagen of rolstoel enz. enz.

Je hebt vanaf nu nieuwe entreebewijzen voor de Efteling bekijk hier de nieuwe poortpassen met allerlei extra's wel jammer dat prijs met minimaal zo'n € 4,00 omhoog gaat.

Bron: www.efteling.com

Veranderd door disneyboy, 13 maart 2011 - 19:45

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

#2 Raoul

Raoul

Cast Member

• Leden
  • 1072 berichten

Geplaatst op 10 maart 2011 - 19:03

Dat is wel jammer, maar de passen zelf zien er wel mooi uit! Geplaatste afbeelding

vernieuwde site: DesignDisneyRaoul | DisneyFever

#3 disneyparisfreak

disneyparisfreak

Cast Member

• Leden
  • 625 berichten

Geplaatst op 10 maart 2011 - 19:28

Als je dat ziet kun je toch echt veel beter naar dlrp gaan niet?

gr Dlrpfreak

disneyparisfreak.jpg

ntvqcur8in06qnkx.png

#4 tinkyfreak

tinkyfreak

Senior Member

• Leden
  • 268 berichten

Geplaatst op 10 maart 2011 - 20:38

gr Dlrpfreak

Stop nu toch eens met vergelijken.

#5 calimero

calimero

Cast Member

• Leden
  • 2251 berichten

Geplaatst op 10 maart 2011 - 23:31

gr Dlrpfreak

nou daar ben je voor 1 dag 1 park 54 euro volwassenen en 49 euro voor kind kwijt en dat gata per april ook weer omhoog dus nee zie niet in waarom je het weer krom moet vergelijken. Efteling blijft toch goedkoper al helemala omdat je er ook heen moet rijden en slapen want anders kan een gezinnetje niet gaan voor een dagje disney ben je minstens 2 tot 3 dagen onderweg. En hotel met kaartjes zijn ook duur voor een gezinnetje.

Dus die kromme vergelijkingen slaan ondertussen nergens meer op.

thvorladen.gifnemo.gif

TURTLES RULES !!!!

lq2xm3xn515hz69w.png

6va82qso0szgkkvm.png

okt 2010 WDW  

okt 2010 Western Cruise DCL Magic

Feb 2012 DL en DCA

feb 2013 Mexican riviera Cruise DCL Wonder

DLRP ontelbaar veel

okt/nov 2013 Disney Hong Kong

#6 DisneyDreamer

DisneyDreamer

Newbie

• Starter
  • 9 berichten

Geplaatst op 10 maart 2011 - 23:57

Ik heb vorig jaar (tot a.s april) een abonement op de efteling gehad..en ik merkte dat elke keer dat ik ging (en dat was elke week 1x^^) er minimaal 1 of 2 attracties dichtwaren. Heel erg vaan de hollander, tussendoor steeds de python, fatamorgana, joris en de draak, droomvlucht. Deze zijn in 1 maand tijd allemaal een x kapot geweest.
Ik vind dus niet dat de efteling zo'n prijs mag vragen want steeds is er wel iets kapot, en op rustigere dagen zijn de special effects in attracties veel minder omdat de helft uit staat.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben een eftelingfan, altijd geweest, maar er is een reden waarom ik lid ben geworden van dit forum, en nietzo veel meer met efteling forums bezig ben.
Disney mag hogere prijzen vragendan wat efteling nu doet, maar ik vind idd dat de parken niet te vergelijken zijn, efteling is (nog) een dag attractie, hoewel ze wel veel bouwen: Nieuw sprookje: de nieuwe kleren van de koning(2012), Raveleijn(April 2011) en hartenhof (2013+-). Disney kan echter als een vakantiepark gezien worden.
Ik kan niet wachten tot ik weer naar disney ga!:D

#7 DLRP-Magic!

DLRP-Magic!

Magicteer

• Leden
  • 1732 berichten

Geplaatst op 11 maart 2011 - 14:10

Tja klopt idd. Bij http://www.pretpark-korting.com krijg je wel altijd korting op Efteling entreekaarten ;) deze maand zelfs nog 5 euro korting! 24 euro p.p.

Veranderd door DLRP-Magic!, 13 maart 2011 - 17:09

Disney Magic! Believe and Experience it.
Vakantie Begint.nl - PortAventura portal
http://Disneylandfilms.jouwpagina.nl
http://Disneylandmet...s.jouwpagina.nl
www.Pretpark-Kaartje.nl Korting op Pretparken.
www.DlpFoodGuide.com
www.DLRP-Magic.com
Geplaatste afbeelding
It`s a Disney kind of day. Have a Great Day!

#8 disneyboy

disneyboy

Cast Member

• Leden
  • 8491 berichten

Geplaatst op 11 maart 2011 - 18:20

Bij de ANWB krijg je € 8,00 korting
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

#9 Joyce_Belle

Joyce_Belle

Dreams do come true.

• Leden
  • 2279 berichten

Geplaatst op 11 maart 2011 - 18:23

Mooie passen! Zeker beter dan die van nu. :jamie:

naamloosfn3.jpg

*
"Star light, star bright, first star I see tonight, I wish I may, I wish I might, have the wish I wish tonight,
We'll make a wish, and do as dreamers do, and all our wishes will come true!"

*
Disney-Dream.com!
Mijn Disney Youtube account!
*
Volgende vakantie DLP:
 september 2013

Afgelopen vakantie WDW: 1 t/m 11 mei 2012 (klik hier voor tripreport)!

*

dream.jpg

#10 TangledxOna

TangledxOna

Cast Member

• Leden
  • 2235 berichten

Geplaatst op 01 juni 2011 - 20:06

Ik heb vorig jaar (tot a.s april) een abonement op de efteling gehad..en ik merkte dat elke keer dat ik ging (en dat was elke week 1x^^) er minimaal 1 of 2 attracties dichtwaren. Heel erg vaan de hollander, tussendoor steeds de python, fatamorgana, joris en de draak, droomvlucht. Deze zijn in 1 maand tijd allemaal een x kapot geweest.
Ik vind dus niet dat de efteling zo'n prijs mag vragen want steeds is er wel iets kapot, en op rustigere dagen zijn de special effects in attracties veel minder omdat de helft uit staat.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben een eftelingfan, altijd geweest, maar er is een reden waarom ik lid ben geworden van dit forum, en nietzo veel meer met efteling forums bezig ben.
Disney mag hogere prijzen vragendan wat efteling nu doet, maar ik vind idd dat de parken niet te vergelijken zijn, efteling is (nog) een dag attractie, hoewel ze wel veel bouwen: Nieuw sprookje: de nieuwe kleren van de koning(2012), Raveleijn(April 2011) en hartenhof (2013+-). Disney kan echter als een vakantiepark gezien worden.
Ik kan niet wachten tot ik weer naar disney ga!:D

Toch even een opmerking hierover: Deze attracties waren niet kapot maar wel in onderhoud. Doordat Efteling sinds vorig jaar het hele jaar lang geopend is, lassen zij net zoals Disney een onderhoudskalender in waarin vooraf op de website word aangekondigd wanneer welke attractie gesloten zal zijn voor het nodige onderhoud om slijtage, ongevallen etc. te voorkomen/ op te vangen.
Zeker als je elke week ging en dus ook het laagseizoen, dan loop je nu eenmaal de kans dat er meer attracties hiervoor gesloten zullen zijn daar ze deze onderhoudsbeurten grotendeels in het laagseizoen proberen te plannen.
Uiteraard kan er een keertje iets stukgaan, maar dit hangt ook dan aangegeven aan de kassa en dan beslis je als bezoeker zelf of je aldanniet een toegangsticket koopt en alsnog naar binnen gaat. Als dagtoerist zal je dit uiteraard jammer vinden daar je maar één keer in de zoveel tijd naar het park afzakt en dankzij een lange reis vaak wel naar binnen moet, anders is die voor niets geweest. Als abonnementhouder denk je vind ik toch vaak al van "ach, die doe ik volgende keer wel dan.".
  • DLRP-Magic! vindt dit leuk

mt0rfy85w9u88d1t.png

Flynn: "You were my new dream."
Rapunzel: "And you were mine."

dream.jpg

My Magical Trips
1. Do 6/08/2009 - Zo 9/08/2009 DLRP 4 dagen/3 nachten: Santa Fe
2. Do 4/11/2010 - Zo 7/11/2010 DLRP 4 dagen/3 nachten: Cheyenne
3. Do 10/11/2011 - Zo 13/11/2011 DLRP 4 dagen/3 nachten: Sequoia Lodge

4. Za 4/02/2012 Disney On ice - Worlds Of Fantasy: Lotto Arena Antwerpen

5. Za 21/04/2012: Dagtripje Disneyland Park - Reizen Lauwers + Aanschaf Dreampas

6. Wo 25/07/2012 - Vr 27/07/2012 DLRP 3 dagen/2 nachten: Newport Bay Club + Aanschaf Dreampas vriendje

7. Ma 10/09/2012: Dagtripje Disneyland Park Met M'n Beste Vriendin - TGV

8. Vrij 12/10/2012 - Za 13/10/212: DLRP 2 dagen/1 nacht: Sequoia Lodge + First Time Halloween Season

9. Za/17/11/2012 - Zo 18/11/2012: DLRP 2 dagen/1 nacht: Cheyenne: Mama's verjaardag vieren in de magie

10. Do 14/02/2013 - Za 16/02/2013: DLRP 3 dagen/2 nachten: Santa Fe + First Time Valentine's Day

11. Zo 12/05/2013: DLRP Dagtripje/ 2 parken

#11 DLRP-Magic!

DLRP-Magic!

Magicteer

• Leden
  • 1732 berichten

Geplaatst op 05 juli 2011 - 21:33

Voor wie de AH actie gemist heeft kan ik als eerste melden:
Volgende week bij het Kruidvat! GRATIS Efteling Sprookjesboek + 6.00 korting op Efteling

Liever 3 of 4 dagen naar de Efteling? Nu 20% korting op Efteling Bosrijk.
  • DLRP-Magic! vindt dit leuk
Disney Magic! Believe and Experience it.
Vakantie Begint.nl - PortAventura portal
http://Disneylandfilms.jouwpagina.nl
http://Disneylandmet...s.jouwpagina.nl
www.Pretpark-Kaartje.nl Korting op Pretparken.
www.DlpFoodGuide.com
www.DLRP-Magic.com
Geplaatste afbeelding
It`s a Disney kind of day. Have a Great Day!

#12 Edwin

Edwin

Moderator

• Moderator
  • 1129 berichten

Geplaatst op 26 maart 2012 - 15:56

Persoonlijk Sprookjesboek vol herinneringen
Bezoekers vinden vanaf eind maart op efteling.com/persoonlijksprookje hun eigen mooiste herinneringen terug, die zij in de Efteling hebben meegemaakt. De schrijfkabouter die ze allemaal heeft opgeschreven, moet ze alleen nog even vinden. De Efteling tekent deze mooiste herinneringen op in een prachtig, heel persoonlijk sprookjesboek vol geanimeerde illustraties. Het boek kan digitaal bewaard worden, maar naar keus ook afgedrukt en thuisgestuurd. De schrijfkabouter heeft een ruim 100 miljoen herinneringen van meer dan 100 miljoen bezoekers die in zestig jaar bij de Efteling op bezoek kwamen.

Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

#13 missesjoyce

missesjoyce

Cast Member

• Leden
  • 607 berichten

Geplaatst op 27 maart 2012 - 21:54

Vorige week postte de directeur van de Efteling, Drs Bart de boer een foto op Twitter van het entreeprijzenbord dat bij Disney aan de kassa's hangt. Bij de foto stond iets van een tekt ' moest t even vemelden' omdat de Efteling beschuldigt wordt van duur park, dacht hij even een statement te maken..
Begrijp me goed, hou van Disney en vd Efteling (woon er vlakbij) maar ;

Hoe kun je een themapark met attractiepark vergelijken ?!
Hoe kun je nu prat gaan op de entreeprijzen als je de Abbo prijzen vergelijkt, is het verschil ineens heeeeel anders (140 euro op bij de Efteling, met veeeel blokdagen, geen kortingen op horeca en merchandise, geen 2 parken toegang en een schandalig parkeerabbo wat je ook nog extra mag betalen...dan hebben we het niet eens over entertainment gehad) ?!
Als je een arrangement bij Disney neemt zit er ook best veel inclusief, en is de entree ook veel goedkoper dan los.
Desondanks als je met een actie zoals nu bij Albert Heijn, kaartje an 23 euro kan krijgen, is dit uiteraard gunstig, en het is een superleuk park...

Maar....je vergelijkt de parken gewoon niet...ieder zijn eigen charme...en smaken verschillen !!!! Beetje sneue post van Drs Bart de boer vond ik dus...

" With a little Faith, Trust and Pixiedust...we'll meet again! "
Upcoming : DCL 12 night cruise with Greece
Recent : begin september 2012 3 dgn hotel New york lake Side / sep. 2012 3 dgn Disneyland hotel. Halloween oktober 2012 3 dgn hotel new york lakeside room. 3 dgn hotel new york december 2012 christmas season !! mei 2012 3 dgn newport bay club, admirals floor lakeside !! Feb 2012 3 dgn htl New York Januari 2012 3 dgn hotel new york, lakeside
Favoriete restaurant : Agrabah Cafe & Walt's
Disneyland Resort Paris >60 bezoeken; Verdere historie ;Sep 2011 3dgn htl. New York Maart 2011 3 dgn htl. New York Dec 2010 3 dgn Htl New York Disney Cruise Line ; mei 2011 11dgn Mediterranean Walt Disney World Florida : 2002 16 dgn Dec 2011 16 dagen WDW Florida
Reisblog www.magical-holiday.blogspot.com Oa verslag september 2011 en Walt Disney World december 2011
Shareholder Disneyland Paris SCA

#14 mbkaatje

mbkaatje

Senior Member

• Leden
  • 419 berichten

Geplaatst op 28 maart 2012 - 11:43

Nee, dat had ik ook niet gedaan als ik hem was.
Wat entreeprijzen betreft hebben beide parken wel iets. Ik vind een "losse" entree voor Disneyland wel heel erg duur. Daarentegen is het veel voordeliger om een pakketreisje te boeken. Dat heeft de Efteling tegenwoordig ook wel door Bosrijk, maar een nachtje Eftelinghotel inclusief entree vind ik dan weer heel erg duur.

Een losse dag naar de Efteling is dan weer een stukje goedkoper, zeker als je spaar bijv. bij de AH. De aboonnementsprijzen zijn inderdaad wel heel duur bij Efteling.

Verder ben ik het met je eens dat je de parken niet met elkaar moet vergelijken. Wat hier wel heel veel gebeurt. Maar ook De Boer moet dat niet doen, dat is, op z'n minst gezegd, niet netjes.

Maar dat is twitter ook wel volgens mij. Er worden vaak dingen op twitter gezet, wat niet helemaal lekker valt bij het grote publiek. Men lijkt zich er niet van bewust hoe groot twitter is. Ik heb er in ieder geval niets mee, met twitter.

#15 Chellex3

Chellex3

Senior Member

• Leden
  • 380 berichten

Geplaatst op 29 juni 2012 - 15:09

Ik ga komende zondag weer eens naar de efteling! Met kaartjes a.d. 23 euro is het goed te doen!
Merk wel dat sinds ik eigenlijk elk jaar een keer naar Disney ga ik wel veel meer op details ga letten.. tja en helaas vind ik Disney daar dan toch nog steeds beter in...

dream.jpg

Do you believe in magic?

DLP trips:
31-08 t/m 3-9 1995: Sequoia Lodge
zomer 2002 4 dagen: Disneyland Hotel
zomer 2008 4 dagen: Disneyland Hotel
10 t/m 13 augustus 2009: Disneyland Hotel
31-10 & 1-11 2010 first time halloween: Hotel Cheyenne
1-8 t/m 4-8 2011: Sequoia Lodge
20 t/m 22 april 2012: Disneyland Hotel
30 december 2012 t/m 2 januari 2013 nieuwjaar&kerstsfeer: Sequoia Lodge & aanschaffen Dreampass!

27 & 28 april 2013: Magic Circus

v22-27-4-2013-dream-en.jpg

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers