Springen naar inhoud

Disneyland Paris Fans gebruikt cookies. Lees het Privacy Policy voor meer info. Om dit bericht te verwijderen, klik op de knop aan de rechterkant:    Ik accepteer het gebruik van Cookies
  •  

Foto
- - - - -

Rolstoel Huren In Disney

• Please log in to reply
Er zijn 13 reacties in dit onderwerp

#1 binra

binra

Member

• Leden
  • 87 berichten

Geplaatst op 01 mei 2011 - 20:52

hi

Ik heb een vraagje over het huren van een rolstoel in disney. Begin april ben ik van het paard gevallen en heb hierbij mijn rugwervel gebroken. Mede door onvolledige informatie dacht ik dat wij 2 mei alsnog wel richting disney konden vertrekken. Hard kwam het dan ook aan toen ik weer bij de chirurg kwam om te horen dat ik in elk geval tot 16 mei plat moet. Ik mag een aantal keer 10 minuutjes op, en deze misbruik ik dus ook nu om hier een vraag te stellen.

De kids teleurgesteld, disney gaat helaas niet door, mama's rug moet eerst beter worden. Afijn nu hoop ik 16 mei tot betere verhalen te horen van de chirurg en zit er stiekum op te hopen om eind juni alsnog richting disney te gaan. Dan mag ik naar alle waarschijnlijkheid nog steeds niet lang lopen, maar goed daar heb je dan ook rolstoelen voor :).

Nu las ik dat je deze ook kan huren bij disney. Nu is mijn vraag, wie heeft hier ervaring mee? En eigenlijk nog wel belangrijker zijn er altijd voldoende op voorraad, daar ik echt niet zonder ga kunnen waarschijnlijk.
Ik kan er natuurlijk eentje bij de thuiszorg lenen, maar dat is dan elke keer weer zo'n gesleep etc.

Ik hoop dat iemand hier mij meer informatie hierover kan geven.

Alvast bedankt, groetjes van een zeer hard duimende moeder die hoopt toch in juni de magie weer met haar kids en hubbie te gaan beleven.

Gr
Bin

#2 Frummel88

Frummel88

Senior Member

• Leden
  • 169 berichten

Geplaatst op 02 mei 2011 - 06:36

Heb je hier wat aan?

Wheelchair rental
Wheelchair hire is especially useful for those who don't need full-time help getting around, but will feel the strain of a long day walking the parks. Those with leg injuries, other medical conditions or the elderly can hire a wheelchair to ensure they don't have to miss any of the fun.

• Daily hire — Around €10
  • Deposit to take the pushchair outside the park — €150
  • Can you provide the latest accurate prices? Please contact us!
Cast Members are not permitted to accompany guests in wheelchairs. Rental reservations cannot be made.

Disneyland Paris has been exceptionally well designed for wheelchair access, both throughout the general walkways and around attractions, restaurants and shops. You could check the Disabilities at Disney guide for more tips and advice about accessiblity.

bron: DLRPMagic

Ik weet niet of het van die kuiprolstoelen zijn, als dat zo is, is het fijner om een rolstoel van de thuiszorg te nemen qua comfort...

Disneyland Parijs
24-28 Mei 2010 *** Davy Crockett ranch
1-4 Februari 2011 *** Kyriad Hotel
23-25 mei 2011 *** Thomas Cook Exployer Hotel
25-26 augustus 2011 *** Premiere Classe Torcy

28-29-30 November 2011 - Verjaardagstrip kleinste Disneyfan *** Kyriad Hotel

In 2012 geen paspoort omdat er een kleine Disneyfan op komst is!

#3 binra

binra

Member

• Leden
  • 87 berichten

Geplaatst op 02 mei 2011 - 08:22

Dank je wel voor je tip. weet iemand wat voor soort stoelen dit zijn?

Heb je hier wat aan?

Ik weet niet of het van die kuiprolstoelen zijn, als dat zo is, is het fijner om een rolstoel van de thuiszorg te nemen qua comfort...

#4 julia

julia

Cast Member

• Leden
  • 608 berichten

Geplaatst op 02 mei 2011 - 09:15

gewoon normale rolstoelen
12-12-07 tot 28-01-09 castmember receptie Santa Fe

28-2-10 tot heden castmember receptie Santa Fe
19-12 12 Begin Nachtshift hotel santa fe

#5 marc

marc

Cast Member

• Leden
  • 5699 berichten

Geplaatst op 02 mei 2011 - 09:23

Allereerst heel erg wat met je gebeurd is en ik hoop dan ook dat je snel zult genezen.

Luister ook heel goed naar je dokter , want met je rug valt niet te lachen.

Als je toch naar ginder gaat vermeld dit dan ook aan je dokter i.v.m je eigen gezondheid .

Rolstoelen kun je normaal ginder wel huren alleen de prijs weet ik niet , misschien vindt je dit wel terug op de officiële site van Disneyland Paris.

Alleszins veel plezier en een goede beterschap.

#6 julia

julia

Cast Member

• Leden
  • 608 berichten

Geplaatst op 02 mei 2011 - 09:28

prijs is in het 2e bericht al genoemd
12-12-07 tot 28-01-09 castmember receptie Santa Fe

28-2-10 tot heden castmember receptie Santa Fe
19-12 12 Begin Nachtshift hotel santa fe

#7 nobeltjes

nobeltjes

Newbie

• Leden
  • 16 berichten

Geplaatst op 02 mei 2011 - 12:47

hoi

een rolstoel huren in disney gebeurd als je voorbij de ingang bent dus vanaf de auto ongeveer 10 min lopen afhankelijk van waar je staat

De stoelen die je huurt kosten 9 euro en ik weet uit veelvuldig gebruik dat de stoelen handig zijn als je niet te zwaar bent want boven de 90 kilo is het duwen wel erg zwaar

Je kan het beste via de thuiszorg een rolstoel lenen want die hebben een betere zitcomfort en je moet er tog een dag in zitten en aangezien je maar 1 rug hebt moet je er zuinig op zijn

groetjes beterschap en tegen die tijd veel plezier

#8 disneyboy

disneyboy

Cast Member

• Leden
  • 8491 berichten

Geplaatst op 02 mei 2011 - 17:25

Als je in een Disneyhotel verblijft kun je ook in je hotel een rolstoel krijgen wat dit kost weet ik niet maar het is wel praktisch natuurlijk als je naar je hotel moet komen.
Gewoon een mailtje sturen of bellen met je hotel en hij staat voor je klaar als je hem nodig hebt.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

#9 NicoleL

NicoleL

Member

• Leden
  • 66 berichten

Geplaatst op 02 mei 2011 - 18:52

Binra,

Allereerst van harte beterschap.

Kijk je wel uit dat je je rug niet te snel te veel belast, je hebt er maar 1 hè en je moet er nog jaren mee voort. Ook ik heb mijn rug gebroken gehad op 3 plaatsen toen ik 17 was. Ik heb 1 week plat moeten liggen in het ziekenhuis, daarna kreeg ik een corset aangemeten en mocht als ik deze aan had opstaan. Ik heb dit corset 6 (of was het 8 ) weken moeten dragen, alleen als ik plat op bed lag of als ik rechtop stond onder de douche mocht ik deze even af. Daarna heb ik nog een aantal weken therapie gehad. Als ik me goed herinner mocht ik mijn rug pas na een maand of 4 weer volledig belasten. Gelukkig heb ik er nu vrijwel geen last meer van, hoewel het wel een zwakke plek blijft. Dus doe niet te snel te veel hè, geef het de tijd om goed te genezen, laat je goed voorlichten door je arts.

Groetjes
Nicole

gzjr4s4o2rz9f4gg.png

December 2001 Hotel Sequoia Lodge
Mei 2005 Hotel Sequoia Lodge

September 2008 Hotel Cheyenne
Mei 2009 Hotel Santa Fe
Mei 2010 Hotel Santa Fe

Mei 2011 Hotel Santa Fe

Mei 2013 Hotel Cheyenne

#10 jootjekadootje

jootjekadootje

Senior Member

• Leden
  • 324 berichten

Geplaatst op 02 mei 2011 - 19:44

Beterschap!

.~~'*Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!*`~~.

#11 binra

binra

Member

• Leden
  • 87 berichten

Geplaatst op 02 mei 2011 - 20:46

Dank jullie wel voor al jullie lieve reacties, en tips.
wij zullen als we gaan en als ik mag van chirurg waarschijnlijk niet in een disney hotel zitten, maar bedankt disneyboy voor de tip is zekers iets om mee te nemen tijdens het zoeken van een hotel.
dank je voor je info nobel ik denk dat ik dus voor de thuiszorg ga

en nicole, jou verhaal komt veel overeen met mijn situatie, ik heb iederdaad ook zo'n corset. en ik ga zekers goed naar de dokter luisteren, disney is er nog wel even maar ik heb inderdaad maar 1 rug.

Veranderd door binra, 02 mei 2011 - 20:51

#12 calimero

calimero

Cast Member

• Leden
  • 2252 berichten

Geplaatst op 02 mei 2011 - 21:16

via de thuiszorg is denk ik zo wie zo wel handig want dan kan je hem ook voor langer huren voor al sje hem nodig hebt om dagje in nederland of in je woonomgeving op stap te zijn. Je weet nooit of je tegen die tijd lange kan staan of lopen heel veel succes en hopenlijk mag je gaan. Neem zo wie zo een doktersverklaring in het engels mee dan kan jebij city halle een easy acces pass halen die ook geldig is voor de speciale vakken langs de parade zo sta je niet in het gedrang langs de kant van de weg. Kijk anders bij topic over de eap

thvorladen.gifnemo.gif

TURTLES RULES !!!!

lq2xm3xn515hz69w.png

6va82qso0szgkkvm.png

okt 2010 WDW  

okt 2010 Western Cruise DCL Magic

Feb 2012 DL en DCA

feb 2013 Mexican riviera Cruise DCL Wonder

DLRP ontelbaar veel

okt/nov 2013 Disney Hong Kong

#13 binra

binra

Member

• Leden
  • 87 berichten

Geplaatst op 03 mei 2011 - 07:13

wat een goed ideeen, dank je voor de tips, hier in nederland kan zo'n rolstoel inderdaad handig zijn
aan zo'n pas in disney daar had ik helemaal nog niet aangedacht maar zou inderdaad handig kunnen zijn en ga gelijk naar het topic kijken

via de thuiszorg is denk ik zo wie zo wel handig want dan kan je hem ook voor langer huren voor al sje hem nodig hebt om dagje in nederland of in je woonomgeving op stap te zijn. Je weet nooit of je tegen die tijd lange kan staan of lopen heel veel succes en hopenlijk mag je gaan. Neem zo wie zo een doktersverklaring in het engels mee dan kan jebij city halle een easy acces pass halen die ook geldig is voor de speciale vakken langs de parade zo sta je niet in het gedrang langs de kant van de weg. Kijk anders bij topic over de eap

Veranderd door binra, 03 mei 2011 - 07:14

#14 marnix

marnix

Senior Member

• Leden
  • 155 berichten

Geplaatst op 28 mei 2011 - 11:45

Mijn moeder heeft last van haar heup , zij kan wel lopen, maar geen langen stukken/de hele dag. Wij hebben van de week dus 3 dagen lang een rolstoel gehuurd in het park. In het stukje hierboven staat dat je alleen 150 euro borg hoeft te betalen wanneer je het park uit wil, maar je moet altijd 150 euro borg betalen voor de rolstoel. De huurprijs is iets van 8,95 geloof ik. Zelf heb ik een dreampass dus ik hoefde geen huur te betalen.

Je kunt in beide parken een rolstoel huren. Je kunt de rolstoel ook weer in elke park terug brengen. Wil je de rolstoel in het andere park terugbrengen dan moet je dit even aangeven ivm de papieren. Bijgevoegd nog een foto van de rolstoel.

Upcoming trip
3 juni t/m 12 juni: WDW World Orlando

Vorige Trips:

26 nov t/m 30 nov 2012: Kyriad Disney
23 mei 2011 t/m 27 mei 2011: Camping Le Chene Gris
30 nov t/m 3 december: Dream Castle Hotel
4 t/m 6 mei 2009: Davy Crockett Ranch
+ nog twee keer hiervoor, maar kweet niet meer wanneer smile.png

aandeelhouder.jpg

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers