Springen naar inhoud

Disneyland Paris Fans gebruikt cookies. Lees het Privacy Policy voor meer info. Om dit bericht te verwijderen, klik op de knop aan de rechterkant:    Ik accepteer het gebruik van Cookies
  •  

Foto

Ice Wonderland Brugge

• Please log in to reply
Er zijn 12 reacties in dit onderwerp

#1 Dips

Dips

Cast Member

• Leden
  • 607 berichten

Geplaatst op 31 december 2011 - 00:36

Met uitstel, maar geen afstel, vertrokken we woensdag 28 december, met de motorhome, richting Brugge om Het internationaal Sneeuw & IJssculpturenfestival van Brugge te bezoeken.
Omdat we al gelezen hadden dat het vrij druk was op het Ijssculpturenfestival, wilden we rond vijf uur gaan. Het achterliggend idee was dat de meeste mensen overdag het festival bezoeken en tegen de avond naar huis gaan.
We hadden ons warm ingeduffeld en moesten nog snel langs de kassa passeren om een kinderticket te kopen voor ons zoontje.
Vervolgens zijn we maar vlug gaan aanschuiven in de wachtrij, in de gietende regen. Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Gelukkig ging het vrij goed vooruit en na twintig minuten konden we onze vrijkaarten gebruiken om de ijswereld van Disney binnen te treden. Nu ja, binnentreden is een ruim woord, het was eerder binnenschuifelen want het was aanschuiven geblazen.
De medewerkers van het Ijssculpturenfestival manen je voortdurend aan om sneller door te gaan. Dit samen met de (te) vele bezoekers maakt het bezoek niet aangenaam.
Na enige tijd van geduldig aanschuiven bereikten we de eerste ijssculpturen van dichtbij. Ik moet toegeven: het is wel indrukwekkend, de wereld van Walt Disney in mooi glanzend ijs. Door de gekleurde spots krijg je mooie kleurspelingen in het ijs iets dat alles nog sprookjesachtiger maakt.

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Eigenlijk was het (in het begin van ons bezoek)veel te druk om optimaal te kunnen genieten van alle Disney ijspracht en om de beelden in hun volledigheid te kunnen aanschouwen. Mensen kruipen voor, terwijl je rustig staat aan te schuiven om (te proberen) een foto te maken. Het was bijna onbegonnen werk om enkele foto's gemaakt te krijgen. Geplaatste afbeelding
Gelukkig werd het laatste uur voor sluitingstijd (19 uur) merkbaar kalmer en lukte het ook beter om hier en daar een foto te schieten.
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Het was echter jammer om te zien hoeveel ijsbeelden er beschadigd waren! Bij sommige beelden was er een arm, vinger of hand afgebroken. Eigenlijk is dit niet verwonderlijk als je ziet hoe sommige mensen met de ijsbeelden omgaan. Het is begrijpelijk dat je met je favoriete Disneyfiguur op de foto wil staan. Maar sommigen storen zich nergens aan en gaan lustig aan een ijsarm hangen! Het is dan begrijpelijk dat er vroeg of laat iets afbreekt.

Dat de beelden van ijs zijn besef je vrij snel; want het is binnen koud, ijskoud. Geplaatste afbeelding Natuurlijk werd de factor koud bij mij extra benadrukt door het feit dat ik mijn handschoenen in de motorhome had gelaten. Ach ja, met handschoenen aan kan je niet zo goed foto's nemen, dus hadden we die handschoenen niet nodig... dacht ik. Na een half uurtje bij min 6 begon mijn rechterpink al te protesteren tegen de vriestemperatuur en tegen de tijd dat we rond waren had ik het gevoel dat ik mijn fototoestel de eerste uren niet meer uit mijn bevroren vingers ging loskrijgen. (Over de koude toestand van mijn voeten wil ik het dan nog niet hebben.)

Geplaatste afbeelding

Een trieste afscheidsgroet van onze vriend Mickey, hij moet het in Brugge met maar een oor stellen, de andere is gesneuveld... Geplaatste afbeelding

Als je dan, na je bezoek aan het IJssculpturenfestival, terug in de normale wereld stapt kan je, lekker warm, in de nostalgische spiegeltent een heerlijke warme choco gaan drinken en geloof me: lekker, zalig warm was die choco!

We hebben geen spijt dat we zijn gegaan.
Het Ijssculpturenfestival zelf was de moeite waard (kan ook moeilijk anders met Disney als thema), maar naar onze mening loopt de organisatie wat mank: misschien teveel bezoekers op een te kleine oppervlakte en de beelden beter afschermen van de bezoekers(handen)?
Al bij al, wij zijn heel blij dat we zijn kunnen gaan.
Dank je Filip!!!

Veranderd door Dips, 31 december 2011 - 01:42

Geplaatste afbeelding

Onze Dream pass weer vernieuwd! Geldig tot 13 mei 2014!

#2 Gaetane

Gaetane

I believe in magic, magic is everywhere!

• Leden
  • 3344 berichten

Geplaatst op 31 december 2011 - 09:49

Hoi Dips! Leuk TR! Wij zijn ook geweest en toen was er ook superveel volk! Ze hadden tenten beter wat groter gemaakt vind ik...

dream.jpg

v22-5-2-2013-dream-en.jpg

Just a spoon full of sugar makes the medicine go down...

Eating greens is a special treat, It makes long ears and great big feet. But it sure is awful stuff to eat!

Twitterpated!

#3 Tinkelbel

Tinkelbel

Cast Member

• Leden
  • 516 berichten

Geplaatst op 31 december 2011 - 10:30

Hey bedankt voor je tripreport. als ik het zo lees hebben wij super veel geluk gehad met het volk. Wij zijn namelijk 24 dec. rond 16u geweest. En hebben zo alle sculpturen in hun 'glorie' kunnen bekijken. Tot 2x toe hebben wel kunnen rondgaan? Het is gewoon onvoorstelbaar hoe mensen met die beelden omgaan. BLIJF ER GEWOON AF. Ik kan aannemen dat het heel aanlokkelijk is om eens te voelen maar als ouders moet je toch je kinderen aanmanen er af te blijven. Neen integendeel nog aanmoedigen. Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding

Groetjes Nancy

geplande bezoekjes:

6 april tm 9 april 2013

20 en 21 april 2013 (iets te vieren)

30 juni tm 4 juli 2013

30 okt tm 2 nov 2013

24 dec tm 28 dec. 2013 (eerste echte Kerst in DLP)

Wie graag 10 % korting heeft op een jaarpas mag mij een pm sturen. Wij geven dit met plezier.

#4 mickey

mickey

Cast Member

• Leden
  • 528 berichten

Geplaatst op 31 december 2011 - 11:30

ik vond het afscheidsbeeld van mickey triest omdat het oor weg was maar als je rechts van het beeld gaat staan en je het hoofd van digt trekt kan je zeeeeeeer mooie foto's nemen

#5 Glstitch

Glstitch

Cast Member

• Leden
  • 1723 berichten

Geplaatst op 31 december 2011 - 12:30

Je kan trouwens beter smorgens gaan want net voor openingstijd worden de beelden nog bewerkt , ik ben om 10 u binnengegaan en heb naast pinokkio en simba geen kapotte beelden gezien :D
DLP : 27 x in 14 jaar
Pin Trader !!
Next Trips :
10-11-12-13 April 2012 (20th year anniversary )
Oktober 2012
Glstitch Productions Blog (ENG) <- Englisch blog met langere en uitgebreide artikels !
Glstitch Productions : Youtube Channel <- Mickey's Magical Fireworks & Bonfire , Magical Moment Festival (Multicam HD) & More !!
Glstitch Productions Facebook !! vanaf 12/03/11 character photos ! en gewone Disneyland Paris Foto's
Glstitch Productions Twitter <- Korte berichtjes van Glstitch Productions

It Is Magic You Now !

#6 love mickey

love mickey

Senior Member

• Leden
  • 163 berichten

Geplaatst op 31 december 2011 - 17:12

Wat een mooie foto's! Idd erg vervelend dat er mensen toch zo nodig aan de beelden moetn komen. En idd kinderen worden vaak aangemoedigd of het wordt weg gelachen . En dan zijn er toch ook erg vaal veel volwassenen die niet met hun vingers van tere dingen af kunnen blijven zo ontzettend triest!!!

#7 boogschutter

boogschutter

Cast Member

• Leden
  • 1862 berichten

Geplaatst op 31 december 2011 - 18:34

mijn zoontjes gingen met ex diezelde middag . dachten ze nergens een parkeeplekje te vinden( en hij weet de weg in brugge) keidruk, dus maar weer naar huis gereden( is maar 20 minuten) jammer voor de boys.
had leuk geweest van de zomer hadden ze de zandversie al gezien.

<p>14-10-1996 t/m 15-10-1996 2 dagen/1 nacht hotel newport bay club.
18-05-2001 t/m 19-05-2001 2 dagen/1 nacht hotel cheyenne.
09-05-2005 t/m 11-05-2005 3 dagen/2 nachten hotel cheyenne.
24-12-2009 t/m 26-12-2009 3 dagen/2 nachten hotel cheyenne.
30-08-2010 t/m 02 -09- 2010 4 dagen/3 nachten hotel sequoia lodge.

14-10-2011 t/m 16-10-2011 2,5 dagen/ 2 nachten santa fe. jaarpassen aanschaffen.

03-01-2012 t/m 05-01-2012 3 dagen/ 2 nachten santa fe.
07-05-2012t/m 10-05-2012 midweek davey crocketranch

10-05-2012t/m 11-052012 hotel new york
07-09t/m08-09 hotel new port bay club ,verlengen jaarkaarten
14-12-2012 t/m 16-12-2012 Disneyland hotel

06-05-2013 t/m 09-05-2013 hotel new port bay club (sequoia logde zat vol)
11-10 t/m 19-10 2013 old key west hotel WDW Orlando

5as1h2s45ozrrh7w.png

9otaux40dvyht61c.png

#8 Fetje

Fetje

Cast Member

• Leden
  • 4638 berichten

Geplaatst op 02 januari 2012 - 12:46

Super mooi om te zien,toch maar eens een keer in het echt gaan kijken..

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

[size=1]Juli 1993 3 nachten/4 dagen New Port Bay Club[/size]

[size=1]december 1994 3 nachten/4 dagen New Port Bay Club[/size]

[size=1]december 1995 3 nachten/4 dagen New Port Bay Club[/size]

[size=1]december 1996 3 nachten/4 dagen New Port Bay Club[/size]

[size=1]december 1997 3 nachten/4 dagen New Port Bay Club[/size]

[size=1]december 1998 3 nachten/4 dagen New Port Bay Club[/size]

[size=1]december 1999 3 nachten/4 dagen New Port Bay Club[/size]

[size=1]december 2000 3 nachten/4 dagen New Port Bay Club[/size]

[size=1]december 2001 3 nachten/4 dagen New Port Bay Club[/size]

[size=1]december 2002 3 nachten/4 dagen New Port Bay Club[/size]

[size=1]december 2003 2 nachten/3 dagen Cheyenne[/size]

[size=1]december 2004 2 nachten/3 dagen New Port Bay Club[/size]

[size=1]december 2005 3 nachten/4 dagen New Port Bay Club[/size]

[size=1]december 2006 3 nachten/4 dagen New Port Bay Club[/size]

[size=1]december 2007 3 nachten/4 dagen New Port Bay Club[/size]

[size=1]4-5-6 mei 2010 2 nachten/3 dagen New Port Bay Club[/size]

[size=1]21-22 mei 2010 1 nacht/2 dagen New Port Bay Club[/size]

[size=1]22-23 augustus 2010 1 nacht/2 dagen New Port Bay Club[/size]

[size=1]10-11-12 december 2010 2 nachten/3 dagen New Port Bay Club[/size]

[size=1]20-21-22 mei 2011 2 nachten/3 dagen New Port Bay Club[/size]

[size=1]17-18-19 juli 2012 2 nachten/3 dagen Magic Circus Hotel[/size]

#9 dnalor73

dnalor73

Senior Member

• Leden
  • 315 berichten

Geplaatst op 03 januari 2012 - 08:42

Prachtig zeg!

#10 marinnie

marinnie

Cast Member

• Leden
  • 4344 berichten

Geplaatst op 03 januari 2012 - 08:49

Ondanks de beschadigingen heb je toch nog prachtige foto's !! Zelf zijn we de 2de week al geweest, namelijk op 4 december. Hier en daar waren ook enkele beelden al beschadigd. Oren ontbraken, andere ledematen zoals vingers waren ook verdwenen.
Bij ons was het ook ontzettend druk, we zijn er amper een uurtje geweest omdat iedereen gewoon voor ons fototoestel bleef lopen zodat we geen foto's konden nemen.
Het me vooral geërgerd aan bepaalde grootouders die hun kinderen gewoon over de afscheiding plaatsten & op de beelden lieten zitten.

Groetjes,
Liesbeth

~~~25 previous Disneyland Paris trips ~~~
Trips this year :
* januari 2013: 3 dagen SQL // my birthday ... Lunch @ Auberge de Cendrillon & Brunch @ Inventions
* 25 januari 2013: Pin Trading Night
* februari 2013: 3 dagen Dream Castle // Valentine's trip & lunch @ Auberge de Cendrillon

* 29 maart 2013: Pin Trading Night

* april 2013: 2 dagen Golden Forest Club+ 2 dagen Story Event Hotel New York

* augustus 2013: 8 dagen Camping le Chène Gris (Disneyland Paris & Parc Asterix)

* oktober 2013: 4 dagen Halloweeeeeeennn

* oktober 2013: 3 dagen Halloween

* oktober 2013: Halloween Soirée
* november 2013: another Disneyvacation

* mei 2014: WDW smile.png

dream.jpg

#11 disneyt

disneyt

Cast Member

• Leden
  • 887 berichten

Geplaatst op 03 januari 2012 - 16:14

Mooie foto's maar wel heel zonde dat er al zoveel sculpturen beschadigd zijn

#12 Gaetane

Gaetane

I believe in magic, magic is everywhere!

• Leden
  • 3344 berichten

Geplaatst op 03 januari 2012 - 16:17

Wij zijn ook redelijk in het begin geweest en idd veel beschadiging... en waarom denken mensen toch steeds als je een foto neemt dat je hen er ook op wil Geplaatste afbeelding ?

dream.jpg

v22-5-2-2013-dream-en.jpg

Just a spoon full of sugar makes the medicine go down...

Eating greens is a special treat, It makes long ears and great big feet. But it sure is awful stuff to eat!

Twitterpated!

#13 Vicky

Vicky

Junior Member

• Leden
  • 40 berichten

Geplaatst op 14 januari 2012 - 17:52

Ik ben op 7 januari geweest en het was er ook erg druk. Hoewel ik de beelden niet beschadigd vond. Mickey had zijn twee oren terug bijvoorbeeld :) Ik vond wel dat de ijssculpturen minder gedetailleerd waren dan de Zandsculpturen. En inderdaad, veel mensen konden hun handen niet thuishouden... Spijtig...

Maar ik vond het zeker de moeite. Er zaten enkele pareltjes tussen! Bovendien hebben we er een dagje Brugge aangebreid, dus de dag kon niet meer stuk! ;)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers