Springen naar inhoud

Disneyland Paris Fans gebruikt cookies. Lees het Privacy Policy voor meer info. Om dit bericht te verwijderen, klik op de knop aan de rechterkant:    Ik accepteer het gebruik van Cookies
  •  

Foto
- - - - -

Systeem Kaarten Eac Weer Veranderen Vanaf 10 Januari

• Please log in to reply
Er zijn 509 reacties in dit onderwerp

#136 Arielle

Arielle

Member

• Leden
  • 65 berichten

Geplaatst op 08 mei 2012 - 13:54

Normaal gezien heb je de oranje kaart, tenzij je tegenwoordig voor ASS ook een parkeerkaart krijgt?

Wij kregen dus een groene voor in het park, maar geen parkeerkaart.
1998 mei Disneyland Anaheim dagbezoek
1999 mei Disneyworld Orlando dagbezoek
2007 mei & juli Residhome appart hotel Val d'Europe met dreampass
2007 oktober en 2008 februari & mei Citea met dreampass

2012 februari Davey Crockett ranch & ontbijten in Disneyland Hotel, héérlijk!

#137 Arielle

Arielle

Member

• Leden
  • 65 berichten

Geplaatst op 08 mei 2012 - 13:57

Wat vreemd, ook bij een gemiddeld IQ?

Ja, inderdaad.

En de reden dat wij dus soms moesten wachten is dat er geen 2 mensen met (verstandelijke) beperking tegelijk in attractie mogen
ivm evacuatie.

#138 Kinesia

Kinesia

Cast Member

• Leden
  • 1959 berichten

Geplaatst op 08 mei 2012 - 14:22

Wij kregen dus een groene voor in het park, maar geen parkeerkaart.

De parkeerkaart krijg je nooit @ Disney, die moet je aanvragen in het land waar je woonachtig bent. In Nederland of Belgie.

Voor Nederland gelden best strenge regels.

Je zult al niet moeten kunnen lopen of een andere ernstige handicap hebben, bijvoorbeeld mijn vader heeft longfybrose, suikerziekte en hartkwaal waardoor hij genoodzaakt is om in een rolstoel te zitten en niet zelfstandig nog kan lopen, mede door de zuurstofflessen die hij mee moet nemen.

Hij moest eerst €100,- betalen daarop werd hij gekeurd en na goedkeuring kreeg hij de parkeerkaart voor invaliden.( Dit is al wel 3 jaar geleden dus dat zal ook wel duurder zijn geworden)
Zodat hij een eigen parkeerplaats heeft dicht voor de deur en gebruik mag maken van andere invalidenparkeerplaatsen.

En die blauwe parkeerkaart is dus ook geldig in andere landen dus ook bij Disney. Word je afgekeurd voor die parkeerkaart ben je gewoon je geld kwijt!

Hoe het in Belgie gaat durf ik niet te zeggen maar dat zal volgens mij niet veel verschillen.

Dat was wat Megamientje bedoelde te zeggen met tenzij je tegenwoordig met ASS ook een parkeerkaart krijgt.

Veranderd door Kinesia, 08 mei 2012 - 14:23

dream.jpg

aandeelhouder.jpg

njlwas9fnhhm1mts.png

votycjj8vrymeboj.png

hk3s8s1yo6q787oo.png

tkcghg54ouecnpfl.png

#139 Kaatje&Co

Kaatje&Co

Cast Member

• Leden
  • 1161 berichten

Geplaatst op 08 mei 2012 - 14:26

De parkeerkaart krijg je nooit @ Disney, die moet je aanvragen in het land waar je woonachtig bent. In Nederland of Belgie.

Voor Nederland gelden best strenge regels.

Je zult al niet moeten kunnen lopen of een andere ernstige handicap hebben, bijvoorbeeld mijn vader heeft longfybrose, suikerziekte en hartkwaal waardoor hij genoodzaakt is om in een rolstoel te zitten en niet zelfstandig nog kan lopen, mede door de zuurstofflessen die hij mee moet nemen.

Hij moest eerst €100,- betalen daarop werd hij gekeurd en na goedkeuring kreeg hij de parkeerkaart voor invaliden.( Dit is al wel 3 jaar geleden dus dat zal ook wel duurder zijn geworden)
Zodat hij een eigen parkeerplaats heeft dicht voor de deur en gebruik mag maken van andere invalidenparkeerplaatsen.

En die blauwe parkeerkaart is dus ook geldig in andere landen dus ook bij Disney. Word je afgekeurd voor die parkeerkaart ben je gewoon je geld kwijt!

Hoe het in Belgie gaat durf ik niet te zeggen maar dat zal volgens mij niet veel verschillen.

Dat was wat Megamientje bedoelde te zeggen met tenzij je tegenwoordig met ASS ook een parkeerkaart krijgt.

Voor zover ik weet moet je in België niet betalen voor een parkeerkaart voor gehandicapten.

Je komt wel alleen in aanmerking in volgende gevallen:

U hebt recht op de parkeerkaart als u officieel erkend wordt als invalide of
persoon met een handicap om één van de volgende redenen:
- u hebt een blijvende invaliditeit
o van 50% of meer (invaliditeit van de benen)
o van 80% of meer (andere invaliditeit)
- u bent oorlogsinvalide (burgerlijk of militair) met een invaliditeit van
50% of meer
- u bent volledig verlamd aan de armen of beide armen werden
geamputeerd
- uw gezondheidstoestand vermindert uw zelfredzaamheid of heeft een
negatieve invloed op uw mobiliteit.
o als u ouder bent dan 21 jaar: 12 punten of meer
(zelfredzaamheid) of minstens 2 punten (mobiliteit)
o als u jonger bent dan 21 jaar: 2 punten in de categorie
“verplaatsing” of “mobiliteit en verplaatsing”

Voldoe je aan deze voorwaarden, dan kun je op het gemeentehuis een kaart aanvragen
  • jodebo vindt dit leuk

DLRP tot dusver:

meer dan 15 jaar geleden (ik weet zelfs al niet meer in welk jaar precies)... 1 dag Eurodisney

zomer 1997 - 2d/1n Hotel Cheyenne

voorjaar 2002 - 2d/1n Hotel Sequoia Lodge

mei 2009 - 2d/2n Hotel Newport Bay Club

april 2011 - 1 nachtje Kyriad + 3d/2n Hotel New York

28-29 juni 2012 - 2d/1n Hotel Santa Fe + allereerste DREAMPASS gehaald!!!

Andere Disney Resorts:

april 2013: Disneyland Anaheim

DLRP plannen:

6-9 juni 2013 - 4d/3n Cheyenne 

dream.jpg            aandeelhouder.jpg

zl4c4s4olfb9ddpk.png

Van 6 tem 9 juni ben ik in DLP en kan ik 3 mensen korting geven. Wil je graag helpen mijn 3 stempeltjes te verzamelen, geef even een seintje via pm! 

#140 Kinesia

Kinesia

Cast Member

• Leden
  • 1959 berichten

Geplaatst op 08 mei 2012 - 18:08

Voor zover ik weet moet je in België niet betalen voor een parkeerkaart voor gehandicapten.

50% of meer
geamputeerd

Voldoe je aan deze voorwaarden, dan kun je op het gemeentehuis een kaart aanvragen

Dat is beter geregeld in Belgie dan, ik heb het net nog opgezocht maar in NL mag elke gemeente zijn eigen prijsopgave hier van doen, in Roosendaal waar ik woon is het totaal €140,- inclusief adminestratie kosten.

dream.jpg

aandeelhouder.jpg

njlwas9fnhhm1mts.png

votycjj8vrymeboj.png

hk3s8s1yo6q787oo.png

tkcghg54ouecnpfl.png

#141 vdbemdsa

vdbemdsa

Cast Member

• Leden
  • 964 berichten

Geplaatst op 09 mei 2012 - 09:30

50% of meer
geamputeerd

Voorwaarden kloppen ongeveer wel, maar het verdere verloopt ook wel anders hoor. Je moet inderdaad via het gemeentehuis, eigenlijk via het OCMW, om documenten. Deze moeten door u en door de behandelende geneesheer ingevuld worden. Dan moeten die opgestuurd worden naar de FOD Sociale Zekerheid, en dan word je opgeroepen. Dat kan soms wel meer dan 4 maanden duren. En dan is het afwachten he, welke dokter je juist voor je zitten hebt he. Want ik heb al straffe verhalen gehoord. Wij hadden de eerste maal een dokter die heel vriendelijk was, en die ons ook meldde van dat hij enkel kon zorgen voor de invalidenkaart voor het parkeren, daar er op de documenten niets anders aangevraagd was. Dan hebben we achteraf nog eens een herziening aangevraagd, maar dan had mijn man een andere dokter (een dokteres), en vanaf de eerste moment hadden wij al direct door dat dit geen gemakkelijke was, en die bleef met haar standpunt, kreeg geen verhoging in "punten", al was mijn man al achteruitgegaan. Maar enfin, de parkeerkaart heeft hij dus wel al van de eerste afspraak goedgekeurd gekregen, en dan heeft het nog ongeveer 2 maanden geduurd vooraleer hij die ontvangen heeft. En neen, daar moet je niet voor betalen!

#142 Arielle

Arielle

Member

• Leden
  • 65 berichten

Geplaatst op 09 mei 2012 - 21:57

Oh sorry, dan had ik het gewoon verkeerd gelezen, ik dacht dat het puur om het verschil van die oranje danwel groene ging.

Va die parkeer kaart weet ik, mijn vader heeft er 1. Hij is 2x meegeweest naar Disney, toen hebben we hem alleen gebruikt voor parkeren, verder niet in het park zelf omdat dat voor hem niet nodig was.

#143 demies

demies

Junior Member

• Leden
  • 40 berichten

Geplaatst op 16 mei 2012 - 09:50

Wat een gedoe met die kaarten.
In februari zijn wij geweest met 4 volwassen 1 met invalidekaart.
Getoond en er werd gevraagd met hoveel we waren 4 dus in totaal.
Dus kwam er in het vakje bij volwassenen een stempel met 3 te staan.
Iddiaal dus.
Toen werd hier hard geroepen dat dat niet kon.
Afgelopen weekend weer geweest.
En gewoon weer exact dezelfde kaarte gekregen en overal met 4en zo weer in gekund.
Dag ernaar weer gevraagd bij het bureau en werd weer hetzelfde verteld dus snap er niks meer van.

#144 kristelw79

kristelw79

Senior Member

• Leden
  • 437 berichten

Geplaatst op 16 mei 2012 - 12:50

Ik snap er ook niks meer van. Hoor zoveel verschillende kanten pff... Vorige keer kreeg ik maar 1 begeleider mee en hebben ze niks gevraagd over kids ofzo. Ben benieuwd hoe het deze keer gaat verlopen met 1 mijn zwangerschap en 2 mijn rugprobleem hihi :) Gelukkig zijn we maar met 2 dus daar zit het probleem al niet :)
01: Disneyland Paris... Van 26 augustus 2009 tot en met 28 augustus 2009 - Hotel New York!
02: Disneyland Paris... Van 18 december 2009 tot en met 20 december 2009 - Hotel New York!
03: Disneyland Paris... Van 1 juni 2010 tot en met 4 juni 2010 - Hotel Sequoia Lodge!
04: Disneyland Paris... Van 16 december 2010 tot en met 19 december 2010 - Hotel Sequoia Lodge!
05: Disneyland Paris... Van 06 maart 2011 tot en met 07 maart 2011 - Hotel Santa Fé! Aankoop Jaarpas!
06: Disneyland Paris... Van 22 april 2011 tot en met 22 april 2011 - 1 Dagje Disney Magie!
07: Disneyland Paris... Van 01 Juni 2011 tot en met 04 juni 2011 - Hotel Sequoia Lodge!
08: Disneyland Paris... Van 15 augustus 2011 tot en met 15 augustus 2011 - 1 Dagje Disney Magie!
09: Disneyland Paris... Van 15 december 2011 tot en met 17 december 2011 - Hotel Santa Fé!
10: Disneyland Paris... Van 02 maart 2012 tot en met 02 maart 2012 - 1 Dagje Disney Magie! Verlengen Jaarpas!
11: Disneyland Paris... Van 24 mei 2012 tot en met 25 mei 2012 - Hotel Radisson Blu!
12: Disneyland Paris... Van 25 juli 2012 tot en met 26 juli 2012 - Saphir Hotel!

13: Disneyland Paris... Van 20 maart 2013 tot en met 21 maart 2012 - Hotel Magic Circus!
dream.jpg

#145 Kaatje&Co

Kaatje&Co

Cast Member

• Leden
  • 1161 berichten

Geplaatst op 16 mei 2012 - 12:56

Ik ben ook eens benieuwd. Ik ga eind juni met mijn zoontje - die ASS heeft - en mijn moeder. Als er telkens maar één begeleider mee mag, betekent dat dus dat mijn mama en ik zullen moeten afwisselen.
Vorig jaar mochten mijn man en ik gewoon telkens allebei mee.

Ik zal nadien wel even verslag uitbrengen!

DLRP tot dusver:

meer dan 15 jaar geleden (ik weet zelfs al niet meer in welk jaar precies)... 1 dag Eurodisney

zomer 1997 - 2d/1n Hotel Cheyenne

voorjaar 2002 - 2d/1n Hotel Sequoia Lodge

mei 2009 - 2d/2n Hotel Newport Bay Club

april 2011 - 1 nachtje Kyriad + 3d/2n Hotel New York

28-29 juni 2012 - 2d/1n Hotel Santa Fe + allereerste DREAMPASS gehaald!!!

Andere Disney Resorts:

april 2013: Disneyland Anaheim

DLRP plannen:

6-9 juni 2013 - 4d/3n Cheyenne 

dream.jpg            aandeelhouder.jpg

zl4c4s4olfb9ddpk.png

Van 6 tem 9 juni ben ik in DLP en kan ik 3 mensen korting geven. Wil je graag helpen mijn 3 stempeltjes te verzamelen, geef even een seintje via pm! 

#146 Fellow

Fellow

Cast Member

• Leden
  • 1041 berichten

Geplaatst op 16 mei 2012 - 13:03

Voor ons gaat het ook afwachten zijn, heb geen idee welk symbool ze op mij willen 'plakken'.
Aantal begeleiders is hier geen probleem want we gaan maar met 2.

Heeft er iemand een idee of het een probleem zou zijn als mijn moeder 's avonds in een rolstoel zit als we naar Fanti en Dreams gaan kijken? (ze heeft artrose in haar rug en kan niet te lang staan of op de grond zitten ofzo)
Zij heeft dan geen EAC, maar ik wel ivm Fellow. Zou daar een probleem van gemaakt worden omdat ze dan denken dat zij niet in staat is om mijn 'begeleider' te zijn?

dream.jpg

1998: Santa Fé (3 dagen januari) - 1999: Sequoia Lodge (3 dagen januari) - 2000: Cheyenne (4 dagen juli) - 2001: Cheyenne (3 dagen januari) - 2003: Cheyenne (4 dagen juli) - 2004: Cheyenne (3 dagen januari) - 2005: Cheyenne (3 dagen januari), 1 dagje juni - 2006: Cheyenne (3 dagen januari, 4 dagen juli) - 2007: Cheyenne (3 dagen oud&nieuw), 1 dagje februari, Cheyenne (2 dagen mei, 3 dagen juni, 3 dagen augustus), Davy Crockett (4 dagen oktober, 3 dagen december) - 2008: Cheyenne (3 dagen mei) - 2009: Santa Fé (2 dagen september) - 2010: Cheyenne (8 dagen juli) - 2011: Cheyenne (3 dagen mei, 3 dagen juli) - 2012: Cheyenne (3 dagen juli, 3 dagen oktober, 5 dagen december) - 2013: Cheyenne (3 dagen maart)

Next:

Juni 2013 - 5 dagen Sequoia Lodge

Augustus 2013 - 2 dagen

Oktober 2013 - 3 dagen Kyriad

Van 9 juni t/m 13 juni 2013 zijn wij in Disneyland Parijs .

Als we mensen blij kunnen maken met 10% korting op de aanschaf van een jaarpas, dan hoor ik dat graag.

We kunnen tot 6 mensen korting geven en wij zouden heel gelukkig zijn met de stempeltjes!

#147 calimero

calimero

Cast Member

• Leden
  • 2248 berichten

Geplaatst op 16 mei 2012 - 20:32

Voor ons gaat het ook afwachten zijn, heb geen idee welk symbool ze op mij willen 'plakken'.
Aantal begeleiders is hier geen probleem want we gaan maar met 2.

Heeft er iemand een idee of het een probleem zou zijn als mijn moeder 's avonds in een rolstoel zit als we naar Fanti en Dreams gaan kijken? (ze heeft artrose in haar rug en kan niet te lang staan of op de grond zitten ofzo)
Zij heeft dan geen EAC, maar ik wel ivm Fellow. Zou daar een probleem van gemaakt worden omdat ze dan denken dat zij niet in staat is om mijn 'begeleider' te zijn?

Kan zijn dat als je een ride in wilt en je een ijverige cm treft dat je geweigerd word als ze door hebbend at de kaart voor jou is en niet voor je moeder. Officieel kan ze je namelijk niet begeleiden als ze zelf in een rolstoel zit. maar gewoon kaart tonen en niet te veel aandahct op vestigen. En voor shows is het zo wie zo geen probleem dan vragen ze alleen naar kaart meer niet.

thvorladen.gifnemo.gif

TURTLES RULES !!!!

lq2xm3xn515hz69w.png

6va82qso0szgkkvm.png

okt 2010 WDW  

okt 2010 Western Cruise DCL Magic

Feb 2012 DL en DCA

feb 2013 Mexican riviera Cruise DCL Wonder

DLRP ontelbaar veel

okt/nov 2013 Disney Hong Kong

#148 Fellow

Fellow

Cast Member

• Leden
  • 1041 berichten

Geplaatst op 16 mei 2012 - 23:15

Kan zijn dat als je een ride in wilt en je een ijverige cm treft dat je geweigerd word als ze door hebbend at de kaart voor jou is en niet voor je moeder. Officieel kan ze je namelijk niet begeleiden als ze zelf in een rolstoel zit. maar gewoon kaart tonen en niet te veel aandahct op vestigen. En voor shows is het zo wie zo geen probleem dan vragen ze alleen naar kaart meer niet.

Attracties gaan we zeker niet in als we 's avonds de rolstoel mee hebben, ik dacht al dat ze dan niet zou volstaan als begeleider (en dan te bedenken dat mijn hulphond mijn begeleider is, juist om zelfstandig te kunnen functionerenGeplaatste afbeelding)
We doen dan toch alleen nog maar Fantillusion en Dreams, dus dan zal dat niet echt een probleem zijn denk ik.

We gaan altijd ruim van tevoren klaar staan voor parade of show, en zijn op de rolstoelplaatsen altijd de eersten. Het gaat er vooral om dat Fellow niet geplet wordt door andere bezoekers (en dat gaat helaas enkel goed op de rolstoelplaats..)
Hij moet nog even terug wennen dat hij dan onder de rolstoel gaat liggen, zo nemen we het minste plaats in. Maar ik hoop dat ze daar niet moeilijk over doen, dat we wel de rolstoelplaats op kunnen.Geplaatste afbeelding

dream.jpg

1998: Santa Fé (3 dagen januari) - 1999: Sequoia Lodge (3 dagen januari) - 2000: Cheyenne (4 dagen juli) - 2001: Cheyenne (3 dagen januari) - 2003: Cheyenne (4 dagen juli) - 2004: Cheyenne (3 dagen januari) - 2005: Cheyenne (3 dagen januari), 1 dagje juni - 2006: Cheyenne (3 dagen januari, 4 dagen juli) - 2007: Cheyenne (3 dagen oud&nieuw), 1 dagje februari, Cheyenne (2 dagen mei, 3 dagen juni, 3 dagen augustus), Davy Crockett (4 dagen oktober, 3 dagen december) - 2008: Cheyenne (3 dagen mei) - 2009: Santa Fé (2 dagen september) - 2010: Cheyenne (8 dagen juli) - 2011: Cheyenne (3 dagen mei, 3 dagen juli) - 2012: Cheyenne (3 dagen juli, 3 dagen oktober, 5 dagen december) - 2013: Cheyenne (3 dagen maart)

Next:

Augustus 2013 - 2 dagen

Als we mensen blij kunnen maken met 10% korting op de aanschaf van een jaarpas, dan hoor ik dat graag.

We kunnen tot 6 mensen korting geven en wij zouden heel gelukkig zijn met de stempeltjes!

#149 calimero

calimero

Cast Member

• Leden
  • 2248 berichten

Geplaatst op 17 mei 2012 - 22:21

Geen probleem hoor als je in ene rolstoel zit mag je er zo in. Heb wel eens cm mensen in een rolstoel uit publiek zien plukken om ze naar het vak te halen. veel plezier!

thvorladen.gifnemo.gif

TURTLES RULES !!!!

lq2xm3xn515hz69w.png

6va82qso0szgkkvm.png

okt 2010 WDW  

okt 2010 Western Cruise DCL Magic

Feb 2012 DL en DCA

feb 2013 Mexican riviera Cruise DCL Wonder

DLRP ontelbaar veel

okt/nov 2013 Disney Hong Kong

#150 Fellow

Fellow

Cast Member

• Leden
  • 1041 berichten

Geplaatst op 17 mei 2012 - 22:32

Geen probleem hoor als je in ene rolstoel zit mag je er zo in. Heb wel eens cm mensen in een rolstoel uit publiek zien plukken om ze naar het vak te halen. veel plezier!

Dankjewel! Dat zal zeker wel lukken. ;)
En dan moet ik me daar geen zorgen meer om maken.Geplaatste afbeelding

dream.jpg

Next:

Augustus 2013 - 2 dagen

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers