Voor wie zich ooit de vraag heeft gesteld hoe er dat rond middernacht uitziet: dit is het uitzicht. Maar een troost: meestal sta je er niet alleen voor de poort om te overnachten en zo was ook niet op woensdag 11 april even voor middernacht.
Ik heb mijn alarm ingesteld op iets voor acht uur 's morgens om vervolgens in bed te kruipen om rustig te slapen tot de parkingpoorten opengaan.

Voor de ongelovigen onder ons: het eerste bewijs dat ik op 12 april 2012 erbij was! Acht uur ’s morgens en we staan op de parking van Disneyland Parijs.

Na een ontbijt met een sterke tas koffie gaan we op weg naar het park via de loopband. Het is nog geen negen uur en er staan nog niet veel wagens op de parking.

Touringcars zijn er ook nog niet. Gelukkig ligt Space Mountain nog altijd op zijn vaste plaats in een vroege april zon.

Twintig jaar Disneyland Parijs, een feestdag voor alle Disneyliefhebbers, maar het gaf een zeer vreemd gevoel toen we de ingang naderden. Veel lawaai van toeters en fluitjes, vlaggen van vakbonden. Het verbrak de magie. (Persoonlijk vond ik het jammer dat men dit juist op deze dag deed.)
Iedereen werd door CM ‘s discreet doorverwezen naar de ingang aan de kant van de Studio’s.

En daar deed zich de eerste opstopping al voor! Een massa mensen die stonden aan te schuiven voor de rugzakkencontrole. Dit leek hopeloos, op deze manier raakten we nooit in het park om 10 uur!
Na een vijftal minuten aanschuiven hebben we ons omgedraaid en zijn we, langs het stakerspiket, naar de rugzakkencontrole aan het park geglipt.

Een feestelijk bloemetje hier…

Een Hippo met een gouden feesttaart links…

Een olifant met een gouden bal rechts….

… en we staan bij de volgende mensenmassa om het park binnen te raken.
Eerlijk gezegd begon ik stilletjes aan te geloven dat we nooit voor tien uur gingen binnengeraken! Maar gelukkig gingen er meerdere kassa’s open en raken we vlot binnen tot op Central Plaza.

Gelukkig was er TinkerBell om te zeggen dat we juist waren...

Na al die jaren heb ik er nog altijd spijt van dat ik op mijn twintigste heb besloten om op 1,73 meter te stoppen met groeien! Enkele rijen mensen voor je en je ziet enkel maar ruggen en achterhoofden.
Gelukkig is Disney zo vriendelijk geweest om enkele grote videoschermen te plaatsen zodat we niets moesten missen.
Toen we toekwamen was de grote baas van Dlrp juist aan het vertellen dat hij blij was om ons te zien en dat we allemaal waren uitgenodigd op het verjaardagsfeestje dat ging beginnen vanaf het moment dat hij stopte met praten.
En zie... hij stopt met praten...

Cast Members stormen Main Street op en dansen op de muziek! De max!

En dan de kers op de verjaardagstaart: de vliegtuigen die, met perfecte timing, komen overvliegen! Kippenvel met rillingen!!!

Leuk feestje, spijtig genoeg wel veel volk...

Na de Flashmob gingen de CM’s aan de zijkanten van Mainstreet staan om onder handgeklap en gejuich alle gasten te verwelkomen. Iedereen mocht via Mainstreet, over de feestloper, richting kasteel gaan.
Deel twee zal voor in het weekend zijn, het was een lange dag....
Veranderd door Dips, 14 april 2012 - 00:54